به گزارش هنرآنلاین، مدرسه ملی سینمای ایران در راستای اجرای طرح توانمندسازی و اشتغال‌پذیری دانشجویان سینما، نخستین کمپ فیلمسازی خود را از 20 مرداد لغایت 2 شهریور با میزبانی دانشگاه سوره برگزار می‌کند.

نخستین فصل از این مدرسه تابستانی با نظر به اهمیت توجه سینما در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با محوریت "فیلم‌سازی توریستی" اجرا خواهد شد.

در طول این دورۀ دو هفته‌ای، دانشجویان با هدایت و مشاورۀ کارگردانان و سینماگران آشنا با این حوزه، فرآیند عملی تولید فیلم کوتاه خود از ایدۀ اولیه تا اثر نهایی را طی کرده و در پایان دوره نیز به نفرات برگزیده جوایزی به رسم یادبود اهداء خواهد شد.

دانشجویان حاضر در این دوره بنا به مصوبۀ شورای مرکزی طرح توانمند‌سازی و پس از ارزیابی‌های صورت گرفته توسط دانشگاه‌های محل تحصیل، مجوز حضور در دوره را کسب نموده‌اند.

طرح توانمندسازی و اشتغال‌پذیری دانشجویان سینما از جمله ماموریت‌‌های مهم و اصلی مدرسه ملی سینمای ایران محسوب می‌‌شود که از سال گذشته و پس از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌‌های تهران، هنر، تربیت مدرس، صدا و سیما، سوره و دانشگاه هنر اصفهان در دست اجرا است.