سرویس سینمایی هنرآنلاین: برزو نیک نژاد کارگردان که این روزها فیلم "ناخواسته " را بر پرده سینماها دارد، سریال "ساخت ایران 2" را نیز در شبکه نمایش خانگی تولید می‌کند، سریالی که مورد توجه مخاطبان واقع شد اما به دلیل دانلود غیرقانونی توزیع قسمت‌های آینده این سریال در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره چرایی و چگونگی پیوستن به این مجموعه بیان کرد: من پیش از این فیلم "زاپاس" را با منصور سهراب پور و سیدامیر پروین حسینی کار کرده بودم و در گذشته که دستیار کارگردان بودم نیز با منصور سهراب‌پور همکاری داشتم. زمانی که پیشنهاد ساخت یک سریال برای شبکه نمایش خانگی شد صحبت‌هایی داشتیم و در نهایت به "ساخت ایران" رسیدیم، اما از آنجا که پیش از این سریالی با این نام و در همین راستا تحت عنوان "ساخت ایران" را این تهیه کنندگان تولید کرده بودند، قرار شد فصل دوم این سریال را بسازیم که در ادامه من هم پذیرفتم.

نیک نژاد در ادامه از ریسک پذیرش ساخت سریالی که فصل اول آن را کارگردان دیگری ساخته است، سخن گفت و ادامه داد: من در سال‌های دستیاری با محمد حسین لطیفی کار کرده بودم و با او سریال‌های "دودکش" و فصل اول "ساخت ایران " را هم کار کردم و همواره او را دوست دارم، ضمن این که در فیلم "ناخواسته" من، لطیفی یکی از تهیه کنندگان بود. او کارگردان خوبی است و ترسش از این بود که اگر قرار است فصل دو این سریال ساخته شود، خوب ساختن آن کار سختی خواهد بود. فکر می‌کنم با تلاش گروه همه اتفاقات دست به دست هم داد تا این سریال طبق شنیده‌های من کار خوبی شود و از سوی مخاطب نیز پذیرفته شود.

کارگردان " دردسرهای عظیم" درباره تفاوت دو قصه در فصل اول و دوم این سریال، گفت: قصه در فصل اول یک آزمایش بود که به خانواده لوریان فروخته شد و الان به دنبال یک صندوقچه هستیم که باید پیدا شود. فرمول ساخت این دست کارها مثل ساخت ایندیانا جونز است که می‌تواند صدها اتفاق این شکلی بیفتد و ما به دنبال گمشده باشیم که آمال و آرزوهایمان یافتن آن است. این فرمول مختص به ایران نیست و جهانی است. بنابراین فرمول تغییر نکرده و تنها ترجیح دادیم از آدم‌هایی که به بهانه وجود آن‌ها این سریال ساخته شده است قصه را پیش ببریم، کاراکترهایی که مردم با آن‌ها همراه بودند و قصه را می‌دیدند. در فصل دوم تمرکز روی آدم‌هایی بود که خاطره‌ساز بودند و مطمئنا با تفکر انجام شده است. با توجه به بازخوردها فکر می‌کنم مردم نیز راضی هستند.

وی در خاتمه درباره سریال‌های شبکه نمایش خانگی و تعدد آن‌ها عنوان کرد: من سازنده هستم و هیچ رقابتی با کسی ندارم. در تلویزیون بارها آثار مناسبتی ساختم هم برای ماه رمضان و هم برای عید نوروز و برایم مهم نبوده است که چه سریال دیگری در شبکه‌های دیگر کار شده است. رقابت با سریال‌ها یا اکران همزمان را هم تجربه کرده‌ام، اما در شبکه نمایش خانگی این تجربه را نداشتم و این اولین تجربه من است. فکر می‌کنم هر سریال مخاطبین خودش را دارد. ضمن این که ما همه با هم دوست و همکار هستیم و آثار هرکدام مخاطبین خود را دارند؛ بنابراین رقابتی وجود ندارد، چرا که هر دو کار تلاش می کنیم برای رضایت مخاطب. متاسفانه این روزها مشکل رقابت نیست، مشکل ما دانلودهای غیرقانونی است که اگر به همین شیوه پیش بروند با ادامه این روند صنعت تولید سریال‌سازی در بخش خصوصی برچیده می‌شود. سریال "ساخت ایران 2" کاری پرهزینه و پربازیگر است و با این شرایط ادامه‌ دادن آن بسیار سخت است.