سرویس سینمایی هنرآنلاین: رامتین لوافی سال گذشته فیلم سینمایی "هت‌تریک" را تولید و امسال آن را روانه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر کرد، فیلمی کاملا متفاوت با دومین ساخته این کارگردان که بیشتر حال و هوایی نزدیک به فیلم اول او "آرام باش و تا هفت بشمار" دارد. "هت‌تریک" توانست نظر منتقدان و سینماگران را به خود جلب کند و جایزه سیمرغ سیمین بهترین فیلمنامه را برای لوافی و جایزه بهترین بازیگر زن را برای ماهور الوند بدست بیاورد. هرچند این فیلم هنوز به اکران عمومی نرسیده، اما در همین مدت هم در جامعه بین‌المللی حضور موفقی داشته است.

لوافی که این روزها مشغول نگارش فیلمنامه جدیدش است، در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر و تاثیر آن بر دیده شدن فیلم "هت‌تریک" بیان کرد: باید پذیرفت که جشنواره جهانی فیلم فجر از لحاظ وسعت و محدوده‌ای که پوشش می‌دهد به اندازه بخش ملی نیست، اما تماشاگر خاص خود را دارد و تاثیرگذاری عمیق‌تری نیز نسبت به این جشنواره دارد، چرا که اهالی جدی سینما جشنواره را دنبال می‌کنند و بازخوردهای خوبی از سوی مخاطبان جشنواره جهانی فجر به "هت‌تریک" نشان داده شد.

هت تریک

وی ادامه داد: منظورم از توجه به فیلم، اهدای جایزه نیست، بلکه نوع بازخورد آن‌ها به فیلم من است که بسیار کمک می‌کند بدانم تا چه اندازه در ارتباط با مخاطب سخت گیر سینما موفق بوده‌ام. خوشبختانه شکل برگزاری این دوره جشنواره مطلوب بود. نوع برگزاری و قانونمندی جشنواره فراتر از روال معمول جشنواره‌های ایران و تا اندازه‌ای به جشنواره‌های خارجی نزدیک بود. جشنواره جهانی فیلم فجر در همین مدت زمان اندک پیشرفت مناسبی کرده است.

لوافی همچنین درباره تغییرات احتمالی که روی "هت‌تریک" انجام داده است، اظهار کرد: تغییری انجام نشده و همان نسخه به نمایش درآمده در جشنواره جهانی فیلم فجر، روی پرده می‌رود تنها امیدوارم که در شرایط مطلوبی فیلم اکران شود.

هت تریک

وی در پایان درباره شرایط اکران فیلم‌ها در سینما و وضعیتی که ممکن است در اکران شامل حال فیلمش شود، نیز بیان کرد: به اکران این فیلم امیدوارم و سعی می‌کنم بهترین اتفاق برای "هت‌تریک" بیفتد. می‌دانم اکران در حال حاضر شرایط سختی دارد و فرصت‌ها محدود هستند، اما فیلمی با این مختصات که هدفش فقط فروش نیست و  سعی دارد تصویر صادقانه‌ای از نسل جوان ایران نشان دهد و به مخاطب احترام می‌گذارد، در صورتی که شرایط مناسبی در اکران داشته باشد می‌تواند مخاطب را راضی به بیرون از سالن نمایش بفرستد، امیدوارم این فرصت را پیدا کند تا مخاطبش نیز بتواند حق انتخاب داشته باشد و آن را ببیند و از دیدن آن لذت ببرد. می‌دانم شرایط اکران پیچیده است، اما می‌توانیم امیدوار باشیم.