سرویس سینمایی هنرآنلاین: غلامرضا آزادی کارگردان و تهیه‌کننده در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین در‌باره پروژه "آرش کمانگیر" گفت: این یک انیمیشن سه‌بعدی و رئال (زنده) است و ساخت آن یک سال دیگر طول می‌کشد. در حال حاضر مشغول کار روی بخش انیمیشن آن هستیم. اصراری نیست که آن را به جایی ارائه بدهم، بنابراین سر فرصت به نحوی که خودم آن را دوست دارم تولید می‌کنم و روند ساخت آن را پیش می‌برم.

وی درباره داستان این فیلم نیز گفت: داستان درباره معلمی است که وارد دبستانی در کوهپایه‌های دماوند می‌شود. در آن مدرسه با بچه‌هایی مواجه می‌شود که اسم آن‌ها برگرفته از نام‌های شاهنامه است. کنجکاو می‌شود و از بچه‌ها درباره آرش کمانگیر سؤال می‌کند و زمانی که متوجه می‌شود بچه‌ها درباره آرش اطلاعی ندارند شروع به تعریف قصه آرش کمانگیر می‌کند و با حضور بچه‌ها درروند قصه، زندگی آرش کمانگیر از 7 سالگی تا 30 سالگی روایت می‌شود.

تهیه‌کننده "دره شاپرک‌ها" ادامه داد: این کار یک انیمیشن رئال است و بچه‌ها با آن به‌خوبی می‌توانند همذات‌پنداری کنند. نوع انیمیشن آن تاکنون در ایران کار نشده و سعی می‌کنیم از موسیقی خوب بهره بگیریم.

آزادی درباره نگارش فیلم‌نامه این فیلم و زمان اکران آن نیز عنوان کرد: از داستان‌های شاهنامه و کتاب‌هایی که درباره آرش کمانگیر نوشته‌شده‌اند بهره گرفتم و داستان را نوشتم. فکر می‌کنم سال آینده آماده می‌شود، این مدت‌زمان طولانی هم به این دلیل است که انیمیشن سه‌بعدی کار می‌شود و بسیار زمان‌گیر است.