سرویس سینمایی هنرآنلاین: در حالی که این روزها جو کشور تحت تاثیر مسابقات فوتبال جام جهانی قرار گرفته است و سینماها نیز از این امر مستثنی نیستند، اما فیلم‌‌های درحال اکران نیز به کار خود ادامه می‌دهند و حتی در این میان فیلمی تازه نفس هم به جمع اکرانی‌ها افزوده شد.

"شماره 17 سهیلا" نخستین ساخته سینمایی محمود غفاری در مقام کارگردان است که از چهارشنبه 30 خرداد ماه به گردونه اکران افزوده شد. این فیلم در دو روز پنج میلیون تومان فروخت. زهرا داوودنژاد، بابک حمیدیان، مهرداد صدیقیان، احسان امانی، فریدون محرابی و حکیمه فیوجی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. "شماره ۱۷ سهیلا" روایت کننده داستان دختری میانسال است که زمان ازدواج او به تاخیر افتاده و با توجه به مشکل ژنتیکی که دارد در تلاش است که هر چه سریع‌تر ازدواج کند تا بچه‌دار شود.

"دلم می‌خواد " ساخته بهمن فرمان آرا که به نویسندگی امید سهرابی و تهیه کنندگی علی تقی‌پور در سال 92 تولید شد، در 9 روز 690 میلیون تومان فروش را پشت سر گذاشت. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: بهرام فرزانه نویسنده‌ای است که مدت‌هاست نمی‌تواند داستان بنویسد. ناگهان بر اثر یک تصادف اتومبیل، آهنگی در ذهنش تکرار می‌شود که او را به رقص می‌آورد. همین اتفاق شوق نوشتن را در او بر می‌انگیزد. در این فیلم رضا کیانیان، مهناز افشار، محمدرضا گلزار، آرمینه زیتونچیان، رضا بهبودی، ندا مقصودی، پیام دهکردی، صابر ابر، رویا نونهالی، علی سرابی، بهناز جعفری، فرزین صابونی، سحردولتشاهی، احمد ساعتچیان و مریم بوبانی به ایفای نقش می‌پردازند.

"دشمن زن" تازه‌ترین محصول موسسه پویافیلم و اولین فیلم بلند کریم امینی نیز طی مدت 9 روز موفق شد 670 میلیون تومان فروش داشته باشد. سام درخشانی، گوهر خیراندیش، بهاره کیان‌افشار، بهرنگ علوی، الناز حبیبی، مریم سعادت، مونا شناس و با حضور امیرحسین آرمان و سیروس همتی از جمله بازیگران این فیلم هستند. "دشمن زن" یک کمدی، رمانتیک است و با نگاهی طنازانه، نقدی دارد به جریان‌های فمینیستی موجود در جامعه! در خلاصه داستان این فیلم آمده: چرا هرچی دشمن زنه بعد از یه مدت تو زرد از آب در میاد و میشه مدافع سرسخت حقوق زنان!

"در وجه حامل" دومین اثر بلند بهمن کامیار در مقام کارگردان است که طی مدت 9 روز 70 میلیون تومان فروخت. "در وجه حامل" اثرى اجتماعى است که فیلمنامه آن را نیز کامیار به نگارش درآورده و داستان آن روایتگر زندگی زنی به نام مهری است که ناخواسته درگیر ماجرایی مجهول می‌شود و در پی حل آن است. ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، ایرج سنجری، احسان امانی، رویا جاوید نیا، معصومه رحمانی، بابک بهشاد، جواد زیتونی، بیژن افشار، میثاق جمشیدی، مژده دایی، سید وحید منافی، مهدی میری، پاوان افسر، اکبر مددی مهر، غلامحسین عباسی، مهران آتش زا، فرزاد سینا، شهرزاد بخشی، مهران فراهانی، فاطمه بابایی، رضوان جعفری، حمیدرضا خسرویون با حضور محسن کیایی و رعنا آزادی ور در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

"تگزاس " آخرین ساخته سید مسعود اطیابی، موفق به فروش 10 میلیارد و 700 میلیون تومانی شده است.

 در خلاصه داستان این فیلم که پخش آن را "فیلمیران " برعهده دارد، آمده است:"هیچ وقت یه ایرانی رو تهدید نکن، حتی تو تگزاس!" حمید فرخ نژاد، سام درخشانی، پژمان جمشیدی، گابریلا پتری، توگان تی شی را، آدریانو تولوزا، تی آگو متوس، فرانسین لیما، لی بوم بوم بازیگران فیلم هستند.

"چهارراه استانبول" تازه‌ترین فیلم مصطفی کیایی نیز، توانست 2 میلیارد و 930 میلیون تومان فروش داشته باشد."چهارراه استانبول " داستان دو پسری است که تولیدی ورشکسته‌ای در ساختمان پلاسکو دارند و از دست طلبکارانشان فراری هستند ولی براثر یک اتفاق درگیر حادثه پلاسکو می‌شوند. بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، ماهور الوند، رعنا آزادی ور، مهدی پاکدل، سعید چنگیزیان، پوریا رحیمی سام، بابک بهشاد، خسرو احمدی، تینو صالحی، حسین امیدی و مسعود کرامتی گروه بازیگران "چهار راه استانبول" را تشکیل می‌دهند.

"خجالت نکش" اولین تجربه کارگردانی رضا مقصودی تاکنون سه میلیارد و 300 میلیون تومان فروش داشته است. فیلم درباره یک زن وشوهر پا به سن گذاشته است که تحت تاثیر تبلیغات رسانه‌ای بچه‌دار می‌شوند ولی تلاش می‌کنند تا این موضوع را از اهالی روستای محل زندگی خود پنهان کنند. دراین اثر سینمایی که بازیگرانی چون احمد مهران‌فر، شبنم مقدمی، سام درخشانی، لیندا کیانی، شهره لرستانی، الناز حبیبی در آن ایفای نقش می‌کنند.

همچنین فیلم "خوک " مانی حقیقی یک میلیارد و 230 میلیون تومان فروخته است. خوک قصه حسن است که خشمگین است. او مدتی است موفق به فیلم ساختن نشده. ستاره‌ی محبوبش صبر ندارد و می‌خواهد با کارگردانان دیگر همکاری کند. همسرش دیگر عاشقش نیست و... در این فیلم حسن معجونی، لیلا حاتمی، لیلی رشیدی، پری ناز ایزدیار، سیامک انصاری، علی باقری، مینا جعفرزاده، آیناز آذرهوش ایفای نقش کرده‌اند و رضا یزدانی، بیوک میرزایی، سهیلا رضوی و علی مصفا نیز حضور دارند.

"آن سوی ابرها " به کارگردانی مجید مجیدی نیز موفق به فروش 195 میلیون تومانی شده است.

"آن سوی ابرها " داستان برادر (ایشان خاطر) و خواهری (مالاویکا موهانان) را روایت می‌کند که در منطقه زاغه‌نشین هند بزرگ شده‌اند. زمانی که تارا به اتهام قتل دستگیر می‌شود، رابطه‌ او با برادرش امیر به بوته آزمایش گذاشته می‌شود. ای. آر. رحمان آهنگساز و آنیل مهتا مدیر فیلمبرداری فیلم هر دو جزو چهره‌های مطرح سینمای هند هستند که در فیلم جدید مجیدی با او همکاری کرده‌اند.

"جشن دلتنگی " پوریا آذربایجانی نیز 200 میلیون تومان فروخت. فیلم درباره رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آن با فضای مجازی است. بابک حمیدیان، محسن کیایی، بهنام تشکر، مینا ساداتی، پانته‌آ پناهی‌ها، ساغر قناعت، پریوش نظریه، روزبه فدوی، عرفان ناصری، علی دهبان، ندا عقیقی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

"فیلشاه " به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه‌کنندگی حامد جعفری تنها فیلم کودک و نوجوان که در اکران نوروز قرار گرفته است تاکنون 7 میلیارد و 800 میلیون تومان فروش را در گیشه تجربه کرده است.

داستان "فیلشاه " در جنگلی در آفریقا رقم می‌خورد. رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه "شادفیل " بسیار دست‌وپا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌شود. "فیلشاه " به‌عنوان محصول جدید گروه "هنر پویا " با سرمایه‌گذاری این گروه به‌عنوان یک کمپانی خصوصی، بنیاد سینمایی فارابی و موسسه تصویر شهر تولیدشده است این گروه در اولین اقدام مشترک انیمیشن سینمایی "شاهزاده روم " را در سال 1394 با همین شعار در سینماهای کشور عرضه کرد و توانست با فروش 5 میلیارد تومانی، عنوان سومین فیلم پربیننده سال 94 را از آن خود سازد.

فیلم "ناخواسته" ساخته برزو نیک‌نژاد نیز تاکنون 82 میلیون تومان فروش داشته است. در خلاصه داستان فیلم "ناخواسته" آمده است: هر از گاهی اتفاقاتی می‌افتد، خوب، بد که اگر جاده زندگیمان را تغییر ندهد، پیچ و تابش گریزناپذیر است. ما خواسته، کاری می‌کنیم برای دوری از ناخواسته‌های سرزده، ولی گهگاه سرنوشتمان رقم می‌خورد، با همین ناخواسته‌ها. مهتاب کرامتی، مهرداد صدیقیان، ستاره اسکندری، محمدمهدی فقیه منفرد، فرهاد قائمیان، الناز حبیبی و محمد سیدزاده بازیگران فیلم "ناخواسته" هستند.