سرویس سینمایی هنرآنلاین: وزیر فرهنگ آلمان روز جمعه ماریته ریسنبیک مدیرعامل "گرمان فیلمز" را به عنوان مدیر اجرایی جشنواره فیلم برلین معرفی کرد. او و کارلو شاتریان که به‌تازگی به عنوان مدیر هنری جشنواره برلین انتخاب شد، مدیران جدید برلیناله هستند. شاتریان در حال حاضر مدیر جشنواره فیلم لوکارنو است.

به گزارش ورایتی، شاتریان و ریسنبیک در 2020 به عنوان مدیران جدید جشنواره فیلم برلین کار خود را شروع می‌کنند.

مونیکا گروترس وزیر فرهنگ آلمان در بیانیه‌ای گفت: ما با دو مدیر جدید خود مطمئن هستیم که برلیناله بعد از سال 2019 نیز – آخرین سالی که جشنواره زیر نظر دیتر کاسلیک مدیر فعلی برگزار می‌شود – جشنواره‌ای با محور تماشاگران، توأم با تمرکز سیاسی و یک برنامه سینمایی بلندپروازانه خواهد بود، در حالی که به تکامل ادامه می‌دهد.

گروترس گفت با ریسنبیک و شاتریان، رهبری برلیناله، "جوان‌تر، بین‌المللی‌تر و در معرض آزمایشگری" خواهد بود. او افزود: شاتریان همچنین مهارت‌های هنری را که بسیاری از کارشناسان و فیلمسازان انتظارش را داشتند با خود می‌آورد.

گروترس با اشاره به این که ریسنبیک اولین زنی است که هدایت جشنواره برلین را عهده‌دار می‌شود، گفت: او در عین حال نماد تداوم و شایستگی مدیریت سینمایی است. او تمام جشنواره‌های سینمایی و بازیگران آلمانی را می‌شناسد و تجربه فراوان و شبکه ارتباطی گسترده‌ای دارد.

وزیر فرهنگ آلمان از کاسلیک به ‌خاطر "کار عالی خود در 17 سال گذشته" تشکر کرد و گفت: برلیناله در قرن بیست و یکم با موفقیت، جایگاه خود را به عنوان یک جشنواره فیلم درجه یک که در سطح بین‌المللی بسیار مورد احترام است، حفظ کرد.