به گزارش هنرآنلاین، رامبد جوان بازیگر، مجری و کارگردان در گفتگو با ستاد خبری جشنواره فیلم سلامت، گفت: ما عادت داریم دنیا را سخت بگیریم. فکر می‌کنیم که اگر راحت با همه چیز برخورد کنیم می‌گویند فلانی را ببین چقدر بی خیال است و سریع به ما انگ بی‌خیالی می‌زنند. ما هم تلاش می‌کنیم تا از این برچسب‌ها دور بمانیم!

او که در سال‌های اخیر مجموعه "خندوانه" را کارگردانی می‌کند و اجرای شاداب و سرحالش باعث شده تا اهمیت موضوع خنده را به جامعه‌اش یادآوری کند، ادامه داد: بهتر است این فکر باطل و مسخره را از خودمان دور کنیم و ادای آدمی را در نیاوریم که هیچ چیزی خوشحالش نمی‌کند. اگر ما ذهن مان را رها کنیم و اجازه بدهیم که خنده در زندگی ما به یک قانون بدل شود. آن وقت خیلی راحت به همه چیز می‌خندیم و بعد می‌بینیم که چطور زندگی هم به ما لبخند می‌زند. باور کنید این یک قانون است که "وقتی می خندید زندگی هم به شما خواهد خندید"

کارگردان فیلم‌هایی چون "اسپاگتی در هشت دقیقه" و "نگار" با اشاره به این که خوشحال نبودن به سلامت جامعه آسیب می‌رساند. درباره طراحی برنامه جذاب "خندوانه" گفت: "روزی که ایده "خندوانه" به ذهنم رسید مطمئن بودم باید کاری کنم تا مخاطبم حالش خوب باشد و به همین خاطر مرتب در برنامه این موضوع را یادآوری می‌کنم. آیتم‌ای مختلفی طراحی و مهمان‌هایی را دعوت کردیم که یا راهکار می‌دهند یا با هنرشان این موضوع را به مخاطب یادآوری می‌کنند! وقتی شما حال تان خوب باشد این خوبی را هم به دیگران انتقال می‌دهید. در واقع حال خوب یا بد مسری است و این روزها برای جامعه ما کیمیاست. بسیاری براثر فشار زندگی و استرس‌های جامعه شهری خنده را فراموش می‌کنند. توجه به این موضوع من را به فکر ساخت خندوانه انداخت.

رامبد جوان ادامه داد: همیشه با خودم می‌گفتم ما مردم خوشحالی نداریم و اصلا خندیدن را به ما یاد نداده‌اند، به همین خاطر باید یک آموزشی در این رابطه ایجاد کنیم. ایده اصلی "خندوانه" ترویج فرهنگ خنده بود.

این برنامه ساز تلویزیون در پایان متذکر شد: من در زندگی‌ام به هیچ چیز به اندازه کاری که در خندوانه انجام می‌دهیم، اعتقاد ندارم.

موسسه آوای هنر سلامت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف نمایش آثار ایرانی با محوریت نقش سلامت در زندگی انسان و با شعار "سلامت برای همه؛ اجتماعی شدن سلامت" سومین جشنواره فیلم سلامت را از تاریخ 1 تا 5 شهریور 97 برگزار خواهد کرد.