به گزارش هنرآنلاین، فیلم "بیدار شو آرزو" به کارگردانی کیانوش عیاری جمعه ۱ تیر با حضور کارگردان این فیلم و جمعی از دست‌اندرکاران عملیات امدادی در زلزله رودبار و منجیل، بم و کرمانشاه با همکاری انجمن امداد ایرانیان و بنیاد فارابی در خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

در این فیلم که به یاد جانباختگان زمین‌لرزه رودبار و منجیل به نمایش درمی‌آید، بهناز جعفری، مهران رجبی، مهدی جعفری و.. به ایفای نقش می‌پردازند.

بیست‌ونه سال از حادثه تلخ زمین‌لرزه رودبار و منجیل می‌گذرد، در نیمه شب شب آخرین روز بهار سال ۱۳۶۹ و همزمان با مسابقات جام جهانی ۱۹۹۰ زمین در شمال غرب ایران به لرزه درآمد. بیش از ۴۰ هزار تن از هموطنان ما در استان‌های گیلان و زنجان به خواب ابدی رفتند و صبح اول تابستان را ندیدند. شهرها و روستاهای زیادی تخریب و هزاران تن بی‌خانمان شدند. سیزده سال پس از آن رویداد بار دیگر ایران در بامداد ۵ دی ۱۳۸۲ به لرزه درآمد و شهر تاریخی بم به خاک نشست، اینبار نیز نزدیک به ۳۶ هزار تن جان خود را از دست دادند، باز هم شهری خراب شد و زندگی‌هایی پایان یافت، تن‌های زیادی که شب را به صبح نرساندند و از خواب بیدار نشدند. شامگاه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ غرب کشور لرزید، لرزشی که تا تهران نیز حس شد، اینبار ۵ شهرستان در استان کرمانشاه لرزیدند و باز تن‌هایی به خاک سپرده شدند.

شرایط اقلیمی سرزمین ایران، سرزمینی که بیش از ۸۰ درصد مساحت آن در حدود گسل‌های کوچک و بزرگ قرار دارد. کشوری که همواره در معرض زمین‌لرزه و سیل و خشک‌سالی قرار دارد. ایران کشوری حادثه‌خیز است، کشوری که باید همه مردم و مسئولین برای ایمنی و آمادگی آن هر روز و هر ساعت تلاش کنند.

علاقه‌مندان برای تماشای این فیلم می‌توانند جمعه ۱ تیر ساعت ۱۷ به سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه فرمایند.