سرویس سینمایی هنرآنلاین: بایرام فضلی را بیشتر به عنوان مدیر فیلمبرداری می‌شناسیم تا کارگردان اما او پس از ساخت فیلم "باز هم سیب داری؟" که در سال 85 ساخت، سال گذشته فیلم دوم خود را تحت عنوان " جن زیبا " تولید کرد که در زمان ساختش با حرف و حدیث‌های بسیاری همراه بود.

در این فیلم نورگل یشیلچای بازیگر سرشناس تلویزیون ترکیه در نقش اصلی به همراه فرهاد اصلانی بازی می‌کند. محرم زینال‌زاده، لیلا زارع، لیلا موسوی، علی جعفری، میثم پویان‌فر و غزل فرید دیگر بازیگران این فیلم هستند.

فضلی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درخصوص وضعیت فیلم جدیدش گفت: همچنان مشغول انجام کارهای فنی فیلم "جن زیبا " هستم. در حال حاضر فیلم مراحل فنی صداگذاری و تروکاژ را پشت سر می‌گذارد و تا یک ماه آینده آماده اکران خواهد شد.

وی درباره سایر فعالیت‌های خود بیان کرد: به عنوان فیلمبردار پیشنهادهایی شده است، اما هنوز هیچ یک جدی نیست. علاوه بر این مشغول نگارش یک فیلمنامه دیگر هستم ولی اینکه کدام به نتیجه برسد برعهده زمان خواهد بود.

این کارگردان همچنین درباره تجربه همکاری با بازیگران خارجی و تاثیر این همکاری در سینمای ایران اظهار کرد: تجربه همکاری با بازیگران خارجی را پیش از این به عنوان فیلمبردار آثار مختلف داخلی و خارجی داشتم. در این فیلم نیز از آنجایی که خودم آذری‌زبان هستم، اختلاف زبانی من با نورگل یشیلچای کم بود و راحت توانستیم با هم همکاری داشته باشیم. او بازیگر بسیار توانایی است و همکاری خوبی را رقم زد و حساسیت زیادی در کارش داشت، چیزی که من در بازیگران ایرانی ندیدم.

وی افزود: به نظرم با این همکاری‌ها ارتباطات بین‌المللی ایجاد می‌کند و با توجه به مشترکات فرهنگی که با کشورهای همسایه داریم می‌توانیم بازار و فرهنگ هر دو طرف را داشته باشیم و ارتباطات سینمایی را نیز از این طریق گسترش بدهیم. فکر می‌کنم این دست همکاری‌ها اشکالی نداشته باشند چرا که در تمام دنیا هم در حال انجام است. علاوه بر این‌ها این دست همکاری‌ها جذابیت دارند و به غنای فکری شما به عنوان فیلمساز نیز کمک می‌کنند.

فضلی در خاتمه گفت: امیدوارم این ارتباطات گسترش پیدا کند چرا که از این طریق بخشی از مسائل و مشکلات اقتصادی سینما نیز حل خواهند شد.