سرویس سینمایی هنرآنلاین: رحیم طوفان در اولین تجربه سینمایی خود فیلم "یک کیلو و بیست و یک گرم" را ساخت که به زودی روی پرده سینماها خواهد رفت.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت اکران فیلم خود گفت: "یک کیلو و بیست و یک گرم" در نوبت اکران است، اما هنوز از زمان قطعی اکران این فیلم اطلاعی ندارم. فیلم آماده است و نسخه‌ای که روی پرده سینماها خواهد رفت همان نسخه‌ای است که در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد.

وی در ادامه به فعالیت جدید خود اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مشغول بازنویسی فیلمنامه جدیدم هستم که دنباله‌‌رو همان "یک کیلو و بیست و یک گرم" است. نویسنده این فیلمنامه نیز خانم لیلا نیکزاد است. به زودی پس از اتمام مراحل بازنویسی به سراغ کارهای پیش‌تولید فیلم خواهیم رفت.

یک کیلو و بیست و یک گرم

طوفان درباره احتمال تغییر تم اصلی فیلمسازی خود نیز بیان کرد: پیش از این فیلمنامه‌ای به دستم رسید که در اصل فیلمنامه گیشه‌ای بود. با وجود آنکه تهیه‌کننده داشت و همه شرایط برای تولید فیلم فراهم بود و من هم بسیار تلاش کردم تا آن را بسازم، اما نتوانستم خودم را قانع کنم. چرا که اصولا آدم محتوایی هستم. فیلم قبلی‌ام نیز محتوای جامعی دارد، بنابراین باید مراقب باشم تا سطح فیلم بعدی از آن پایین‌تر نباشد. در نتیجه از ساخت آن فیلم انصراف دادم و دنباله رو شیوه و آثار خودم هستم. من از دل جامعه محتوای آثارم را بیرون می‌آورم.

بیست و یک گرم" یک اثر اجتماعی است و سه قشر از طبقه فرهنگی را کارشناسی و روایت می‌کند و در آن لیلا زارع، سعید آقاخانی، فرشته صدر عرفایی، آناهیتا افشار، بابک انصاری، روشنک گرامی، مریم کاویانی، رهام مخدومی، سمیرا ذکایی و بازیگران خردسال ساغر کیان راستی و مانلی اصفهانی به ایفای نقش می‌پردازند.