سرویس سینمایی هنرآنلاین: مریم بحرالعلومی در اولین تجربه کارگردانی خود "پاسیو" را ساخت و این روزها مشغول کار روی طرح جدیدش است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های جدید خود بیان کرد: در حال حاضر مشغول نگارش طرح یک فیلمنامه هستم و در مرحله کار روی آن هستیم تا به مرحله نگارش برسد. این روزها مشغول تحقیقات آن هستیم تا طرح اولیه را آماده کنیم.

بحرالعلومی ادامه داد: سوژه فیلمنامه بسیار خاص و اجتماعی است و از سال پیش به آن فکر می‌کردم. ایده اولیه‌ام را با یکی از دوستان فیلمنامه‌نویسم مطرح کردم و الان سه ماه است که مشغول جمع آوری اطلاعات آن هستیم.

این کارگردان جوان درباره وضعیت اکران "پاسیو" نیز گفت: طبق آخرین صحبت‌های انجام شده قرار است فصل پاییز در گروه هنر و تجربه اکران شود.

وی درباره تفاوت اثر جدیدش با "پاسیو" اظهار کرد: من "پاسیو" را با پروانه ویدئویی ساختم و یک تجربه اول است و تجربی کار شده است و تمام چارچوب‌های فیلم اول را با خود همراه داشت؛ اما فیلم بعدی من سینمایی است با توجه با قواعد وزارت ارشاد و باید قواره‌های سینمایی در همه مسائل را داشته باشد و مخاطب عام‌تری را در بر بگیرد. فیلم هنر و تجربه مختصات دیگری دارد و مخاطب خاص خودش را هم دارد اما فیلم سینمایی با تماشاچی گسترده خصوصیات دیگری می‌طلبد؛ بنابراین سعی می‌کنیم در اثر جدید با یک طرح کامل پیش برویم.

بحرالعلومی در ادامه افزود: "پاسیو" در فضای خودش مخاطب خوبی را در جشنواره در بر گرفت و امیدوارم در اکران هنر و تجربه و جشنواره‌های آتی ارتباط خوبی با مخاطبان عام برقرار کند، چرا که با توجه به بازیگران خوبی که داریم و محبوبیتی که در بین عامه مردم دارند، می‌تواند اکران کامل‌تری نسبت به هنر و تجربه داشته باشد.

این هنرمند جوان در پاسخ به این سوال که جشنواره جهانی و جایزه‌ای که دریافت کرد تا چه اندازه می‌تواند در اکران فیلم و دیده شدن آن تاثیرگذار باشد گفت: طبیعتا فیلم‌هایی که در جشنواره خارجی و داخلی مورد توجه هستند تماشاچی را هم جلب می‌کنند و پررنگ‌تر از فیلم‌های دیگر هستند و از آن‌ها استقبال می‌شود. امیدوارم نه به خاطر جایزه جشنواره جهانی که دریافت کردیم اما تماشاچی با تجربه اول من ارتباط برقرار کند. برای جشنواره‌های خارجی نیز پخش بین‌الملل با خانم الهه نوبخت است و امیدواریم در این بخش هم فیلم در اندازه خودش دیده شود.

وی در ادامه درباره تازه‌ترین حضور "پاسیو" در جشنواره‌ها نیز توضیح داد: به زودی در جشنواره سلامت حضور خواهیم داشت.

این فیلمساز در خاتمه اظهار کرد: وقتی فیلمسازی مستقل کار می‌کند و اثرش دیده می‌شود توقع دارد از سوی بزرگترها و سازمان‌ها مورد حمایت قرار گیرد و در شرایط کمی مطلوب‌تری به لحاظ مالی بتواند اثر جدیدش را بسازد. اینکه فیلم جدیدم را نیز بدون پشتوانه بسازم کار را برایم سخت می‌کند و جای تعجب دارد. تجربه اول من خودجوش بود و از پس آن برآمدم و توقع دارم با توجه به سال‌ها دستیاری و فیلمسازی کار بعدی کمی راحت‌تر و منصفانه تر باشد و دوستان با صمیمیت و نگاه حرفه‌ای‌تری با ما رفتار کنند.