سرویس سینمایی هنرآنلاین: عباس رزیجی این روزها در فکر اکران تازه‌ترین اثر سینمایی خود "دم سرد" است که در جشنواره‌های بین‌المللی درخشیده است. از سوی دیگر او تصمیم دارد به زودی "سفید" را مقابل دوربین ببرد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های جدید خود گفت: فیلمنامه‌ای دارم که نیازمند یک پروداکشن سنگین است و به لحاظ مالی هم هزینه بسیاری در بر دارد که برای نیمه دوم سال آن را گذاشتم تا کار کنم، اما در حال حاضر یک فیلمنامه دیگر دارم که چند سال است در نظر دارم آن را بسازم. یک کار حسی است که دوستش دارم. فیلم در ژانر کمدی است درباره پنج پیرمرد و پیرزن که در خانه سالمندان زندگی می‌کنند و یک روز تصمیم می‌گیرند از آنجا فرار کنند.

رزیجی بیان کرد: عنوان این فیلم را فعلا "سفید" گذاشته‌ام و به زودی برای دریافت پروانه ساخت آن اقدام می‌کنم، امیدوارم بتوانم آن را برای حضور در جشنواره فیلم فجر برسانم.

وی درباره بازیگران فیلم گفت: ترکیبی که برای بازیگران این فیلم در نظر گرفتم ترکیب خاصی است از پیشکسوتان سینما که بخشی از آن‌ها از پیشکسوتان بازیگری هستند و برخی هم از بخش‌های دیگر سینما مانند کارگردانی، فیلمبرداری و ... که ترکیب ویژه و جذابی است.

 کارگردان "دم سرد" افزود: افراد زیادی را در ذهن دارم و هرازگاهی به آدم‌های خاص فکر می‌کنم، بسیار دلم می‌خواست مرحوم ناصر ملک مطیعی در این فیلم حضور داشته باشد، حتی پیش‌تر و زمانی که هنوز در سینمای پس از انقلاب بازی نکرده بود، برای اولین بار به او پیشنهاد دادم که خیلی از این پیشنهاد من جا خورد. ولی شرایط در آن زمان برای گرفتن مجوزها بسیار سخت بود و حتی تصمیم داشتم در همان زمان برای دریافت مجوزها تلاشم را بکنم، اما تولید فیلم پیش نرفت و در نتیجه این حسرت برای من ماند که بتوانم با ملک مطیعی فیلمی داشته باشم. در نسخه اول به آدم‌هایی فکر می‌کردم که خیلی دوستشان داشتم ولی متاسفانه الان دیگر آنها را درمیان خود نداریم و امیدوارم این افرادی هم که باقی مانده‌اند سایه‌شان بر سر ما باشد و از دست نروند.

وی درباره واکنش افراد به پیشنهاد او نیز گفت: به کسانی که پیشنهاد دادم برخی جا خوردند و برخی هم سال‌هاست که بازی نکرده‌اند اما به نظرم ترکیب جذابی خواهد شد.

رزیجی در خاتمه درباره حضور بین‌المللی "دم سرد" و وضعیت اکرانش در ایران نیز اظهار کرد: "دم سرد" حضور بین المللی‌اش رو به پایان است و دیگر نمی‌خواهم دعوت‌ها را بپذیرم چرا که این مدت به شدت درگیر سفر شدم و از فیلمسازی دور ماندم. در نتیجه پرونده اکران‌ها و حضورهایش در فاز اول بسته شد و فاز دوم آن اکران در داخل کشور است که طبق صحبت‌هایی که با شورا داشتم قول اکران پس از ماه رمضان را داده‌اند اما زمان دقیقی اعلام نشده است.