سرویس سینمایی هنرآنلاین: "خورشید نیمه‌شب" عنوان اولین فیلم بلند سینمایی شبیر شیرازی است که به تهیه‌کنندگی شهاب حسینی تولیدشده است. این فیلم روایتی است از ۹ روز زندگی خواننده جوانی که متفاوت‌ترین روزهای عمر او به‌حساب می‌آیند. آرمان درویش، سنبل اعظمی، آزاده مهدی‌زاده، سیدعلی سجادی و سمانه اسماعیلی بازیگرانی هستند که در کنار رضا یزدانی و شهاب حسینی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. شهاب حسینی در این فیلم علاوه بر تهیه‌کنندگی، وظیفه انتخاب بازیگر و بازیگردانی را نیز به عهده داشته است. "خورشید نیمه‌شب " قرار است به‌زودی روی پرده سینماهای کشور برود.

شبیر شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره شکل‌گیری داستان این فیلم گفت: فضای کار با نگاهی به نمایش "خرس‌های پاندا " اثر ماتئی ویسنی یک، کار شده است. این نمایشنامه نگاهی به فلسفه یونگ دارد و ما ترجیح دادیم طی تغییراتی عرفان شرقی را مدنظر قرار دهیم و مقوله عاشقانه آن را پررنگ‌تر کرده و به مفهوم فلسفی عشق بپردازیم و آن را به چالش بکشیم. نمایشنامه خودش پرمایه بود و انگیزه‌ای شد برای ما تا چهار سال به همراه شهاب حسینی روی آن کار کنیم و از بازیگران جوان در کار بهره بگیریم تا نگاه تازه‌ای به سینمای ایران تزریق شود.

این کارگردان درباره وضعیت اکران این فیلم در داخل کشور و حضور در جشنواره‌های بین‌المللی نیز عنوان کرد: در حال حاضر اکران خارج از کشور این فیلم آغاز شده است و احتمالا نیمه دوم امسال در داخل کشور اکران می‌شود؛ اما به دلیل ترافیک اکران هنوز تاریخ دقیقی به ما اعلام نشده است. ترجیح‌ ما این است که فیلم در داخل کشور اکران شود و مانور ما روی جشنواره‌های خارجی باشد.

وی در ادامه درباره اکران فیلم در امریکا بیان کرد: اولین اکران فیلم را در امریکا تجربه کردیم که در 5 شهر این کشور و یک دانشگاه اکران شد. بازخوردهای خیلی خوبی دریافت کردیم و خوشبختانه تمام پیش فروش‌های ما سولداوت شد و نتیجه قانع‌کننده بود. اکثریت نظرها در مورد فیلم مثبت بود، ضمن این که هر اثری طیف سلیقه خود را دارد؛ اما حجم عمده‌ای از مخاطبان از دیدن فیلم راضی بودند، بخصوص حضور سیروس الوند و بهروز وثوقی در اکران‌ها برای ما بازخورد خوبی را به همراه داشت.

کارگردان "خورشید نیمه شب" درباره دور دوم اکران این فیلم نیز اظهار کرد: برای حضور در جشنواره‌های خارجی فیلم را ارسال کرده‌ایم اما هنوز جوابی نیامده است، بنابراین الان نمی‌توان گفت که حضور بعدی ما در سطح بین‌الملل کدام کشور خواهد بود.

شیرازی در خاتمه درباره سایر فعالیت‌های خود نیز عنوان کرد: یک فیلمنامه و یک نمایشنامه آماده دارم که هر دو نوشته شده است و به زودی مشخص می‌شود که در کدام مدیوم کار کنم. فعلا ترجیح می‌دهم در سینما در یک ژانر کار کنم و حال و هوای آثارم یکسان باشند.