سرویس سینمایی هنرآنلاین: علی مسعودی نویسنده و بازیگر، این روزها علاوه بر این که در انتظار اکران فیلم " داش آکل " و پخش سریال "آرماندو " است، مشغول نگارش چند فیلمنامه دیگر هم هست. چند روز گذشته اخباری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر نگارش فصل دوم سریال "سه در چهار " که پیش از این فصل اول آن در سال 87 توسط مجید صالحی ساخته شد و علی مسعودی نویسندگی آن را برعهده داشت.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود گفت: من هم مانند سایر مخاطبان در فضای مجازی خبر ساخت فصل دوم سریال"سه در چهار" را خواندم، اما هنوز چیزی قطعی نشده و به نتیجه مشخصی درباره نگارش فصل دوم و ساخت این سریال نرسیده‌ایم.

مسعودی ادامه داد: در حال حاضر نگارش چند سریال را برعهده دارم و بیشتر مشغول این کار هستم، ضمن این که  برای امسال تاکنون پیشنهاد بازی نداشته‌ام. همچنان طنز می‌نویسم و به نظرم در حال حاضر فضای جامعه و تلویزیون به گونه‌ای است که نیازمند آثار طنز بیشتری است تا مردم در این شرایط بتوانند کمی بخندند و شاد باشند.

این نویسنده همچنین درباره وجود فیلم‌های کمدی که این روزها بر پرده سینماها هستند و استقبال از آنها اظهار کرد: به نظرم این اتفاق خوبی است که مردم آثار طنز را می‌بینند و از آن استقبال می‌کنند. ما هم برای مخاطب خاص این آثار را نمی‌سازیم برای مخاطب عام می‌سازیم و وقتی فیلمی با این رقم فروش مواجه می‌شود نشان از این دارد که تماشاگران آن کار را دوست دارند. ضمن این که به هر حال کار بد نیز مانند کار خوب دهان به دهان می‌چرخد و اگر کاری بد باشد مردم از آن استقبال نمی‌کنند.

وی در ادامه افزود: صنعت سینما روی مخاطب می‌چرخد و باید یکسری قواعد را رعایت کنیم تا فیلم بفروشد. به نظرم هرچیزی که به این صنعت کمک کند و چرخه اقتصادی داشته باشد خوب است. زمانی فیلم‌های ملودرام فروش خوبی داشت و حالا کمدی گیشه را از آن خود کرده است. همین فیلم‌های کمدی، چند سال پیش فروش نداشتند ولی امروز دیده می‌شوند و با استقبال خوبی هم مواجه می‌شوند بنابراین با هرچیزی که این چرخ را بچرخاند موافق هستم.

مسعودی بیان کرد: از سوی دیگر،  سینمای امروز ما سینمای مستقل است نه دولتی و هر فیلمسازی با سرمایه شخصی جلو می‌آید. بنابراین این آدم‌ها به شرایط جامعه نگاه می‌کنند تا ببینند ذائقه مخاطب امروز چگونه است و چه ژانری را بیشتر طلب می‌کند. به هر حال باید به تهیه‌کننده نیز حق داد چرا که امروز ساخت فیلم بسیار هزینه‌بر است و باید به فکر بازگشت سرمایه نیز باشد. همچنین مردم خود مشخص می‌کنند که چه سبکی امروز بیشتر خواهان دارد تا فیلمسازان نیز به سراغ همان سبک بروند، مخاطب امروز بسیار باهوش و تواناست و مسیر سینما را مشخص می‌کند. البته که معتقدم در میان آثار کمدی که امروز به نمایش در می‌آیند فیلم‌های اجتماعی نیز اگر قصه خوبی داشته باشند با استقبال مواجه می‌شوند همانطور که در طی یک سال اخیر دیدیم فیلم‌های اجتماعی به روی پرده رفتند که با فروش خوبی همراه بودند.