به گزارش هنرآنلاین، "امیر" به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی "شرق غرب" ویژه فیلم‌های جدید از شرق اروپا، خاورمیانه و اروپای مرکزی در جشنواره فیلم کارلووی واری رقابت می‌کند.

" امیر" با 11 فیلم دیگر از کشورهایی چون، آلمان، یونان، لهستان و جمهوری چک و ...برای دریافت دو جایزه بزرگ به مبلغ 15 هزار دلار و جایزه  ویژه  هیئت داوران به مبلغ 10 هزار  دلار  به رقابت می‌پردازند. 

این جشنواره که از جمله جشنواره‌های الف در سینمای جهان محسوب می‌شود، هر سال با انتخاب بهترین فیلم‌های اول و دوم کارگردانان در این بخش، به دنبال انتخاب و معرفی کارگردانان خلاق و توانمند به سینمای جهان است .

فیلم امیر

همچنین به بهانه اولین حضور بین المللی فیلم از پوستر آن با طرحی از وحید میثاقی رونمایی شد.

نیما اقلیما در اولین تجربه سینمایی خود با فیلم "امیر" در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. در این فیلم که تهیه‌کنندگی آن را سید ضیاء هاشمی برعهده دارد میلاد کی‌مرام،  سحر دولتشاهی، هادی کاظمی، مصطفی قدیری، بهدخت ولیان، روشنک سه قلعه گی، وحید منافی، مهدی عامل هاشمی و آرتین گلچین دیگر بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: "یکی با کار، یکی با پول، یکی با زندگی، یکی هم با سیگار. همه خودشونو می‌کشن. فقط راه هاشون فرق می‌کنه".

پخش بین الملل فیلم "امیر" به عهده کمپانی الی ایمیج به مدیریت الهه نوبخت است.