سرویس سینمایی هنرآنلاین: ناصر ملک مطیعی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران که در روزهای گذشته به علت نارسایی کلیه و تنگی نفس در بیمارستان آتیه تهران بستری بود، بامداد شنبه از دنیا رفت. او 88 ساله بود.

علاقه‌مندان سینما او را با فیلم‌های معروف از جمله "قیصر"، "بابا شمل"، "طوقی" و سریال "سلطان صاحبقران" به یاد می‌آورند.  

ملک‌ مطیعی متولد 1309 در تهران بود و دیپلم رشتهٔ تربیت بدنی از دانش‌سرای عالی تهران داشت. او قبل از آن که به سینما راه یابد، معلم ورزش دبستان‌های تهران بود. ملک‌ مطیعی در 1328 با فیلم "واریته بهاری" به کارگردانی پرویز خطیبی وارد دنیای سینما شد و تا پیش از انقلاب در حدود 100 فیلم بازی کرد. او در تئاتر و دوبله نیز فعالیت‌هایی داشت.

ملک ‌مطیعی بعد از انقلاب در 1361 در فیلم "برزخی‌ها" به کارگردانی ایرج قادری بازی کرد. او پس از 31 سال دوری از سینمای ایران در 1392 در فیلم "نقش نگار" مقابل دوربین رفت.

ملک ‌مطیعی همان سال در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره بازی در "نقش نگار" گفت: "من دیگر تنها شدم. مدتی با خودم فکر کردم و متوجه شدم فقط من هستم که بازی نمی‌کنم. حتی بهروز وثوقی هم مشغول بازیگری است. از تنهایی خسته شده بودم. دلم برای سینما تنگ شده بود و تمام حواسم پیش سینما بود. یک روز آقای علی عطشانی کارگردان فیلم "نقش نگار" از من دعوت کرد به سر صحنه فیلمبرداری فیلمش بروم و به صورت نمادین یکی از سکانس‌های فیلم را کارگردانی کنم، کلی با هم حرف زدیم و با گروه درباره خاطراتم صحبت کردیم، متاثر شدند و گریه کردند و پیشنهاد بازی در فیلم را مطرح کردند که نقش یک بزرگ‌تر خانواده و کسی که نصحیت‌کننده است بازی کنم. من هم پذیرفتم. به قول معروف ما زنگ در خانه خانواده سینما را فشار دادیم، این فیلم به نوعی سلام و علیک من با اهالی سینما است. اگر آن را قبول کردند و به احوالپرسی رسید، باز یک ماجرای دیگر است."

تعدادی از چهره‌های سرشناس سینما مانند پرویز پرستویی، حامد بهداد، مهناز افشار، رامبد جوان، سحر دولتشاهی، مهتاب کرامتی، نوید محمدزاده و تهمینه میلانی در نخستین ساعات انتشار خبر درگذشت مرحوم ملک مطیعی در شبکه‌های اجتماعی به او ادای احترام کردند.