به گزارش هنرآنلاین، "درساژ" به تهیه کنندگی سمیرا برادری و روح الله برادری پس از تقدیر ویژه هیئت داوران در جشنواره بین المللی برلین و کسب جایزه بهترین فیلم اول از جشنواره جهانی فجر، در تازه‌ترین حضور بین المللی خود در یازدهمین دوره جشنواره گرانادا اسپانیا که از تاریخ ۳ تا ۱۰ ژوئن (۱۳ تا ۲۰ خرداد ماه)  برگزار می‌شود در بخش مسابقه به رقابت می‌پردازد.

همچنین به طور همزمان "درساژ"در شصت و‌پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی سیدنی استرالیا در بخش جنبی حضور خواهد داشت. این رویداد هم در تاریخ ۶تا ۱۷ ژوئن (۱۶ تا ۲۷ خرداد ماه) برگزار می‌شود. 

"درساژ" درباره گلسا دختری 16 ساله است که به همراه خانواده‌اش در شهری کوچک در اطراف تهران زندگی می‌کند. او بیشتر اوقات خود را با گروهی از دوستانش می‌گذراند. یک روز آنها تصمیم می‌گیرند تا دست به اقدامی هیجان‌انگیز بزنند؛ اقدامی که پیامدهای غیرمنتظره‌ای در پی خواهد داشت و از کاری صرفاً سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز، به دردسری پیچیده تبدیل می‌شود. اتفاقاتی که رخ می‌دهد، از اساس دیدگاه گلسا نسبت به زندگی را تغییر می‌دهد.

در این فیلم علی مصفا، شبنم مقدمی، هوشنگ توکلی، علیرضا ثانی فر، علیرضا آقاخانی، سیامک ادیب، جلال فاطمی، لویی سیفی، یسنا میرطهماسب، باسط رضایی، به آفرید غفاریان، شایان فصیح زاده، رامبد مطلبی و با معرفی نگار مقدم به ایفای نقش می‌پردازند.