سرویس سینمایی هنرآنلاین: کاوه صباغ زاده کارگردان جوان در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر با نخستین فیلم بلند سینمایی خود"ایتالیا ایتالیا" حضور داشت و با این فیلم رسماً وارد عرصه کارگردانی سینما شد. او این روزها در فکر ساخت فیلم دومش است.

صباغ زاده در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین در خصوص تازه‌ترین فعالیت خود، گفت: به‌تازگی نگارش فیلمنامه کار جدیدم به پایان رسیده است و به دنبال مراحل آماده‌سازی شرایط برای تولید اثر هستم.

وی در ادامه درباره شباهت این فیلم به لحاظ ساختار با اثر قبلی‌اش بیان کرد: چون "ایتالیا ایتالیا" را هم خودم ساختم، قاعدتاً این فیلم را نیز با دید خودم می‌سازم و قطعاً هر دو اثر شباهت‌هایی به هم دارند، اما فیلم جدیدم یک کمدی رمانتیک فانتزی است که متفاوت‌تر از فیلم قبلی خواهد بود. فکر می‌کنم فیلم جدید نسبت به کار قبلی فانتزی قوی‌تری داشته باشد و ساختار متفاوتی را هم می‌طلبد.

 این کارگردان جوان همچنین درباره بازخورد مخاطبان با سینمای فانتزی اظهار کرد: برای من این بازخوردها کاملاً متفاوت بود. در بین طبقه هنرمندان، تئاتری‌ها و طبقه متوسط جامعه این فیلم محبوب بود و آن را دوست داشتند، چراکه فضای ذهنی نزدیکی به آن داشتند، ولی در بین جمعیت عام این کاملاً متفاوت بود، برخی دوست داشتند و برخی هم دوست نداشتند.

صباغ‌زاده با اشاره به این‌که کمدی‌هایی که امروز در سینما اکران می‌شوند بسیار شبیه به هم هستند، عنوان کرد: واقعیت این است که امروز در سینما این‌همه فیلم کمدی ساخته می‌شود که فروش خوبی دارند و بیننده هم دارند. من مخالف ساخت این حجم از کمدی نیستم چراکه مخاطب دارو به نظرم ژانر هم خیلی مهم نیست، بلکه تنها تفاوت نوع نگاه‌هاست که باید وجود داشته باشد. وقتی فیلم‌ها شبیه به هم می‌شوند مشکل ایجاد می‌کنند. دچار یکنواختی و یک‌شکلی می‌شوند و دیگر برای مخاطب جذابیتی ندارند. هرسال در سینما یک موجی به وجود می‌آید و فیلم‌ها در ادامه همان موج ساخته می‌شوند. در حال حاضر هم این موج ساخت فیلم کمدی است که شکل‌گرفته و چرخه اقتصاد سینما اگر با اکران این فیلم‌ها بچرخد خوب است. ازنظر ‌من شباهت نگاه کارگردان‌ها به هم کار را مشکل می‌کند. این برنامه‌ریزی از سوی مسئولان و پخش‌کنندگان فیلم‌ها باید به‌گونه‌ای پیش می‌رفت تا این یکنواختی که امروز در فیلم‌های در حال اکران دیده می‌شود، کمتر به چشم آید، اما الآن تقریباً فیلم‌های در حال اکران شبیه به هم هستند و حال و هوای یکسانی دارند که خیلی شباهت جالبی نیست و اگر پخش‌کنندگان فیلم‌ها را بافاصله بیشتری نسبت به هم اکران می‌کردند کمتر مخاطب را دل‌زده می‌کرد.

 وی در خصوص زمان فیلم‌برداری کار جدید خود گفت: اگر شرایط فراهم شود، ازآنجایی‌که فصل مهم است در پاییز فیلم‌برداری را آغاز می‌کنیم و برایم مهم است که فیلم قبلی بهتر ساخته شود. ترجیحاً می‌خواهم در آرامش کارکنم و کیفیت فیلم برایم مهم است.