به گزارش هنرآنلاین، "سی سریال" به تهیه کنندگی حسین مروی در روز پنجم ماه مبارک رمضان به پخش و تحلیل سریال "خانه به دوش" می‌پردازد. 

سریال "خانه به دوش" یکی از مجموعه‌های طنز اجتماعی است که به کارگردانی رضا عطاران در  سال 1383 تهیه و پخش شده است.

فیلمنامه این سریال را رضا عطاران به نگارش درآورده و داستان مردی به نام ماشاء‌الله است که در تأمین معاش خود و خانواده‌اش با مشکلات مالی مواجه است. روزی از روزها او به طور اتفاقی با آقای بیات آشنا می‌شود و به پیشنهاد بیات پولی را برای سفر و کار در کشور مالزی به او می‌دهد، اما ...

ایرج محمدی و مهران مهام تهیه‌کنندگان سریال "خانه به دوش" بوده‌اند و بازیگرانی چون رضا عطاران، حمید لولایی، مریم امیرجلالی، علی صادقی، آناهیتا همتی، خشایار راد، بهنوش بختیاری، غلامحسین لطفی، فلور نظری و ... در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

رضا عطاران در سال 72 با مجموعه پرواز 57 ساخته مهران مدیری پا به عرصه تلویزیون گذاشت و در سال 73 با ساعت خوش مهران مدیری دیده شد.پس از آن در مجموعه‌هایی چون "سیب خنده"،"مجید دلبندم"،"این چند نفر"،"قطار ابدی"،دو فصل سریال "زیر آسمان شهر" و "کوچه اقاقیا" در مقام کارگردان یا نویسنده و یا هر دو و بصورت مشترک یا مستقل حضور داشت.

وی در اولین سریال خود،"خانه به دوش" قصه ساده‌ای را دستمایه خود قرار داد و در خلال داستان به مشکلات اجتماعی چون کسب روزی حلال، زیاده خواهی، رقابت‌های بیهوده، جهل و نادانی و عاقبت کارهای خلاف قانون نیز اشاره کرد. او با قرار دادن دو قشر متوسط و بسیار ثروتمند در کنار هم  موقعیت‌های دراماتیکی را خلق کرد و با طراحی موقعیت‌های کمیک توانست از تلخی ماجرا کاسته و موجبات خنده و استقبال تماشاگر تلویزیون را فراهم کند. داستان پردازی روان، دیالوگ‌ها و بازی‌های جذاب و شخصیت پردازی باورپذیر از نکات مهم "خانه به دوش"است.

"سی سریال" در مدت زمان 90 دقیقه محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است،  که عصرهای ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 17 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.