به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، صبح یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه پیکر مرحوم حسین شهاب منش بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون با حضور جمع اندکی از هنرمندان در حیاط ساختمان شماره ۲ خانه سینما (خیابان وصال) تشییع شد.

در مراسم‌ بدرقه این بازیگر که با اجرای کامران ملکی عضو هیئت مدیره خانه سینما همراه بود، علی دهکردی رئیس انجمن بازیگران خانه سینما در سخنانی گفت: در چنین مواقعی به جز ابراز تأسف و تسلیت به خانواده کاری از کسی برنمی‌آید و بعید می دانم از حسین شهاب کسی خاطره تلخ و ناخوشایند به یاد داشته باشد . او از بازیگرانی بود که بعد از انقلاب تطبیق پیدا کرد و کار خود را تثبیت کرد. مطمئنم‌ بخش جدی ای که از سینمای قبل از انقلاب دارم از خاطرات اوست چون از بدنه واقعی سینمای قبل از انقلاب و هنرپیشه واقعی از بدنه ملموس سینما بود.

او افزود: نمی دانم کسی این ها را ثبت کرده یا خیر، ولی از مستندسازان و ثبت کنندگان درخواست می کنم سراغ این افراد بروند و زندگی آن ها را ثبت کنند و به یاد حافظه تاریخی کشور بسپاریم.

دهکردی ادامه‌ داد: حسین شهاب یک‌ بدلکار نبود اما میدانیم به جای چه ستاره هایی در برخی صحنه‌ها بازی کرد و ما فقط آن ستاره ها را تشویق کردیم.

فریدون جیرانی نیز در این مراسم اظهار کرد: جمعی از بازیگران سینمای ایران هستند که داستان های سرگرم کننده سینمای فارسی را تکمیل می کردند. سینمای حادثه ایران در پایان دهه ۳۰ توسط زنده یاد خاچیکیان راه اندازی شد یک نسلی از بازیگران آن زمان به کشتی کج روی آوردند و یدالله محمدی نژاد، ستار داداش پور، علی آزاد از جمله آنها بودند. در واقع سینمای حادثه ای متکی به نسلی بود که‌ خود را فدا کرد. آقای حسین شهاب نسل‌ بعدی بود که به این جریان پیوست و خیلی متاسفم که درباره این نسل کمتر صحبت شده و حتی در موزه سینما هم کم‌  دیدیم در صورتی که این بازیگران مهم بودند.

هم‌چنین عزت‌الله رمضانی فر بازیگر سینما گفت: حسین شهاب کارش را در سال ۱۳۴۷ در فیلم‌ "گردش روزگار" شروع کرد و در جوانی درس را رها کرد به کشتی کج روی آورد . وقتی انقلاب شد با وجود اینکه کارهای خشن داشت به تئاتر و کارهای کمدی رو آورد و با اینکه مربی خاصی نداشت اما با استعداد خودش خوب پیش رفت.

وی بیان کرد: اما متاسفانه او پس از مدتی به کارهای سندیکایی پرداخت و تا آخر عمرش بیشتر مشغول این کارها شد.

حبیب الهیاری از هم محله ای های این بازیگر نیز در سخنانی گفت: من حسین را از دوران ابتدایی می شناسم که همکلاس بودیم. او روحیه ای جوانمردانه داشت که باعث شد به سینما راه پیدا کند و بیش از ۱۶۰ فیلم بازی کرد.

محمد شیری بازیگر هم که بسیار ناراحت بود و اشاره کرد این اواخر هر یکشنبه حسین شهاب را می‌دیده است، یا لحنی عصبانی گفت: او از سینما متنفر شده بود و ما اینجا شعار می دهیم.‌ آقای فریدون جیرانی هم اگر نقشی داشت به او نمی‌داد و ما فقط عادت کرده ایم اینجا جمع شویم  و شعار بدهیم.

حبیب اسماعیلی تهیه کننده‌، بازیگر و پخش کننده سینما در سخنانی ابراز امیدواری کرد: شرایطی فراهم شود تا جای ممکن در زمان حیات به این دوستان کمک شود و ای کاش کاری کنیم تا این بازیگران بتوانند همچنان کار کنند.

مژگان شهاب دختر همسر این بازیگر نیز در پایان گفت: از مسئولان محترمی که همراهی کردند از جمله آقایان مسعود نجفی، کامران ملکی و علی دهکردی تشکر میکنم ولی هم ایشان و هم ما از برخی دوستان بازیگر انتظار داشتیم در روزهای آخر لااقل یک دقیقه وقت می‌گذاشتند تا شاید نور امیدی در دلش ایجاد می شد.

منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما گفت: این لحظات معمولا دردآور است و باید همه این گلایه ها را به جان بشنویم و به خودمان رجوع کنیم. رتبه بندی در روابط انسانی شرم آور ترین کاری است که انجام می دهیم ولی اجازه بدهید با سپاسگزاری از آنهایی که آمدند از همدیگر یاد و لحظات رفتن همکاران خود را با تذکرهای مثبت همراهی کنیم.

در پایان این مراسم هنرمندان و حجت الاسلام دعایی با خواندن نماز میت پیکر حسین شهاب را به قطعه هنرمندان بدرقه کردند.

همایون اسعدیان، حسن‌ رضایی، خسرو امیر صادقی، عباس محجوب، گیتی معینی،رفیع مددکار، فرامرز روشنایی، مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی از جمله حاضران این مراسم بودند.

حسین شهاب بازیگر سینما و تلویزیون ۲۸ اردیبهشت ماه به دلیل مشکلات کلیوی و نارسایی کبد در بیمارستان درگذشت.

این بازیگر در فیلم‌های مختلفی چون "ماموریت"، "برزخی‌ها"، "بازداشتگاه" و... به ایفای نقش پرداخته بود.