به گزارش هنرآنلاین، فیلم‌های کوتاه داستانی "مسکوت"، "مارلون"، "ناگهان"، فیلم کوتاه تجربی "کل به جزء" و انیمیشن کوتاه "انیمیشن خبری" محصول فرانسه برنامه اکران اولین جلسه از فصل ششم پاتوق فیلم‌کوتاه را تشکیل می‌دهند.

"مسکوت" به نویسندگی وکارگردانی محمد ثریا و از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران، ماجرای مردی را روایت می‌کند که برای جلوگیری از تجاوز به زنی مرتکب قتل می‌شود...

فیلم کوتاه "مارلون"، به نویسندگی و کارگردانی دُرناز حاجیها، ماجرای مادری را به تصویر می‌کشد که فرزند 10ساله‌اش را برای تست بازیگری آماده می‌کند.

داستانی کوتاه "ناگهان" به کارگردانی حمید نجفی‌راد و نویسندگی الهه اذکاری، ماجرای زن و مردی است که برای سفر آماده می‌شوند.. دو غریبه وارد خانه آن‌ها می‌شوند و ...

ماجرای تکثیر روح یک دیکتاتور در زندگی مردم بعد از سرنگونی مجسمه‌اش، روایت فیلم کوتاه تجربی "کل به جزء" به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدوحید حسینی‌نامی است.

"انیمیشن خبری" به کارگردانی دوناتو سانسونه و محصول کشور فرانسه، ابتکاری هنرمندانه از وقایع این روزها و الهام گرفته از رویدادهای بین‌المللی که در روزنامه‌ی فرانسوی به نام رهایی نوشته شده است را به تصویر می‌کشد.

 فصل ششم پاتوق فیلم کوتاه در 13 هفته و با رویکرد نقد و بررسی فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده در هر جلسه در قالب گپ و گفت دو سویه، به اکران فیلم‌های کوتاه خواهد پرداخت.

پاتوق فیلم کوتاه، محفلی برای هنرمندان و دوست‌داران این عرصه هنری، دوشنبه‌های هر هفته ساعت ۱۸در سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی: تهران، خیابان خالداسلامبولی (وزرا)، نبش خیابان چهارم برگزار می‌شود.