سرویس سینمایی هنرآنلاین: سیدامیرسیدزاده تهیه‌کننده سینما این روزها در تلاش است تا بتواند پس از دو سال بالاخره فیلم سینمایی "شماره 17 سهیلا" را روانه سینماهای کشور کند. او علاوه بر این در تدارک فراهم کردن شرایط برای تولید دو اثر جدید دیگر نیز هست.

سیدزاده در گفت‌‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین دراین باره گفت: در حال حاضر مشغول آماده سازی شرایط ساخت برای دو فیلم "آخرین حکم" به کارگردانی رسول صانعی و "داود باید ترک کنه" به کارگردانی محمود غفاری هستم که بعد از ماه مبارک رمضان وارد پیش تولید می‌شوند.

وی ادامه داد: فیلم "آخرین حکم " یک فیلم اجتماعی با پروداکشنی سنگین است و لوکیشن‌های بسیاری دارد که این روزها به همراه کارگردان این فیلم مشغول انتخاب لوکیشن هستیم. فیلم درباره عدم برابری حقوق زن و مرد در قانون دیه است که با یک قصه درام اجتماعی این چالش را به تصویر می‌کشد.

تهیه‌کننده "مادر قلب اتمی " افزود: "داود باید ترک کنه" نیز امیدوارم تا آخر خردادماه بتوانیم وارد مرحله پیش تولید شویم. این فیلم نیز درباره شرط‌بندی‌های فراگیری است که امروز تحت عنوان "بت" در انواع و اقسام لایه‌های اجتماعی نفوذ کرده است که با وجود قبح کاری که دارد مسئولان فرهنگی نسبت به آن بی‌توجه هستند و در فیلم این موضوعات کاوش می‌شود.

 سیدزاده همچنین در ادامه درباره روند تولیدات سینمایی و میزان افزایش دستمزدها و هزینه‌ها اظهار کرد: واقعیت این است که تورم نرخ ارز تاثیر مستقیمی روی مسائل اقتصادی مردم دارد و ورود به حیطه سینما بخصوص در مرحله اکران و بعد از پست پروداکشن وابستگی مستقیم به ارزانی و گرانی در جامعه دارد که هرچه وضعیت معیشت برای مردم سخت باشد و گرانی در جامعه وجود داشته باشد استقبال از تولیدات سینمایی نیز کمتر می‌شود. بنابراین الان برجام و تورم نرخ ارز تاثیر مستقیم در کاهش مخاطب ما نسبت به سال گذشته در این زمان داشته و امیدواریم که با تثبیت شرایط بتوان مخاطب را به سینما بازگرداند.

وی در خاتمه درباره زمان اکران فیلم "شماره 17 سهیلا" گفت: تقاضای صدور پروانه نمایش این فیلم داده شده است و امیدوارم با توجه به فرصت‌کشی اکران این روزها، دوستان به خود بیایند و شرایط را برای فیلم‌سازان جوان و اکران فیلم‌های‌شان فراهم کنند. امیدوارم بتوانیم این فیلم را به زودی اکران کنیم.