سرویس سینمایی هنرآنلاین: کریم اکبری مبارکه بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون به زودی با سریال "بچه مهندس" در ایام ماه مبارک رمضان مهمان خانه‌ها می‌شود.

این سریال به قلم سجاد ابوالحسنی در تاریخ معاصر روایت می‌شود و زندگی پسری را تصویر می‌کند که در کودکی رها شده و در پرورشگاه بزرگ می‌شود و ... "بچه مهندس" بیشتر مربوط به گروه سنی کودک و نوجوان است و در آن بهناز جعفری، محمد کاسبی، ساناز سعیدی، بهاره رهنما، برزو ارجمند، اندیشه فولادوند، مریم خدارحمی، نفیسه روشن، سوگل طهماسبی و... ایفای نقش کرده‌اند. این سریال قرار است در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه 5 سیما پخش شود. تهیه کنندگی "بچه مهندس " با نام قبلی " خانه خورشید " را سعید سعدی برعهده دارد و علی غفاری آن را کارگردانی می‌کند.

کریم اکبری مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین دراین‌باره، گفت: سریال "بچه مهندس" با نام قبلی "خانه خورشید" در سه فاز تولید می‌شود که فیلمبرداری فاز اول آن به پایان رسیده است و فاز دوم نگارش آن به پایان رسیده و فاز سوم هم ادامه دارد. در این سریال من نقش یک صورت زخمی را دارم که اسم هم ندارد.

وی در ادامه به دلایل کم کاری خود اشاره کرد و افزود: در طی این سال‌ها پیشنهاد داشتم اما متن‌هایی که این روزها به دستمان می‌رسد بسیار ضعیف هستند. نویسندگان امروز بسیار کم تعدادند و برخلاف آن بازیگران پرتعداد، به همین دلیل نیز می‌بینید که در سینما یک فیلم سینمایی با ستاره‌های سینما فروش تبلیغاتش را هم در نمی‌آورد چرا که متن خوبی ندارد. گاهی هم شما می‌بینید یک کار که ستاره چندانی هم ندارد و تعدادی جوان در آن مشغول به کار هستند چنان می‌گیرد که زبانزد خاص و عام می‌شود به این دلیل که متن خوبی دارد.

اکبری مبارکه همچنین درباره نوع پرداخت آثار در تلویزیون بیان کرد: ما به همه ژانری در تلویزیون نیازمند هستیم. همین چند وقت پیش شنیدیم که در یک بازی فوتبال چشم یک نفر نابینا شد، به نظر شما ورزش این ارزش را دارد که یک هموطن چشمش را از دست بدهد؟ تلویزیون امروز می‌تواند جایگاهی باشد برای اینکه شما بتوانید به موضوعات متفاوت بپردازید و فرهنگ‌سازی کنید. مثلا در همین مورد ما باید فرهنگ باخت را هم آموزش دهیم و مخاطبان باید با شادی و غم یک تیم همراه باشند و آموزش ببینند.

بازیگر نقش ابن ملجم مرادی در سریال "امام علی (ع) درباره بازپخش پر تعداد سریال‌های تلویزیونی قدیمی نیز عنوان کرد: خیلی افراد هستند که هنوز کاری را ندیده‌اند. آی فیلم اگر قرار است تکرار کند کسانی که دیده‌اند دیگر بیننده آن نیستند، اما مخاطبانی که آن سریال را ندیده‌اند به پای آن می‌نشینند. اگر دیدید یک شبکه تبلیغات زیادی دارد بدانید مخاطب زیادی دارد. مردم ما عاطفی و نگران هستند و وقتی پای یک برنامه می‌نشینند و مخاطب آن می‌شوند که سریال عاطفی باشد.