سرویس سینمایی هنرآنلاین: هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن سه‌شنبه شب با اولین نمایش جهانی فیلم اسپانیایی‌زبان "همه می‌دانند" به کارگردانی اصغر فرهادی کارگردان ایرانی آغاز شد.

پنه‌لوپه کروز، خاویر باردم بازیگران اسپانیایی برنده اسکار و ریکاردو دارین بازیگر آرژانتینی ستاره‌های فیلم جدید فرهادی هستند که یکی از 21 فیلم بخش مسابقه جشنواره کن امسال هم هست.

در خلاصه داستان تریلر روان‌شناختی "همه می‌دانند" آمده است: کارولینا (با بازی کروز) برای دیدار با خانواده‌اش از آرژانتین به زادگاهش دهکده‌ای در اسپانیا بازمی‌گردد. در این سفر که پیش‌بینی می‌شد به تجدید دیدار اعضای خانواده خلاصه شود، رویدادهای غیرمنتظره‌ای به وقوع می‌پیوندد که بر روند زندگی کارولینا تأثیر می‌گذارد.

فیلم جدید فرهادی در مجموع با استقبال منتقدان و تماشاگرانی قرار گرفت که در اولین شب جشنواره کن به تماشای آن نشستند. در ادامه بخشی از اولین نقدهای نوشته شده بر فیلم را می‌خوانید.

ایندی وایر | اریک کان

مقدمه‌چینی سفت و بسته فیلم، خطر تغییر جهت به منطقه آبکی را به جان می‌خرد، اما فرهادی به‌اندازه کافی از جزئیات پیچیده پرده برمی‌دارد تا روی لحظه‌های فردی مکث و به مشاهدات عمیق تکیه کند.

اسکرین اینترنشنال | لیسا نلسن

اصغر فرهادی با استفاده از بازیگران اسپانیایی‌زبان درجه یک، به شکلی ماهرانه، عشق، رنجش، تشخص، پول و روابط خانواده را در روایتی مملو از تردیدها، اتهامات، احساسات مبهم، نکات انحرافی و دیگر اجزای خوشایند تعلیق-درام می‌گنجاند.

گاردین | پیتر برادشاو

قصه‌گویی فرهادی نیرویی قوی دارد.

ورایتی | پیتر دبروژ

هرچند فیلم برای رسیدن به جایی که رازگشایی‌های آن بتواند تأثیرگذار باشد، کند است، اما همین که این رازگشایی‌ها اتفاق می‌افتد، بی‌اختیار جذاب می‌شود.

هالیوود ریپورتر | بوید فان هویی

اگر فیلم تا حد زیادی قابل دیدن باقی می‌ماند، به این خاطر است که فرهادی تعدادی از بهترین بازیگران اسپانیا را به کار گرفته است و آن‌ها می‌دانند چگونه به شخصیت‌های خود جان ببخشند، حتی وقتی کار زیادی برای انجام دادن ندارند (گرچه چند نفر از آن‌ها حرف برای گفتن زیاد دارند).

 هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن 8 تا 19 مه (18 تا 29 اردیبهشت) برگزار می‌شود.