به گزارش هنرآنلاین، خاویر باردم در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه درباره "همه می‌دانند" سخن گفت.

او در این گفت‌وگو درباره همکاری با فرهادی گفت: وقتی اصغر فرهادی  کارگردان ایرانی به من گفت که قصد دارد فیلمی به زبان اسپانیایی بسازد که داستانش در اسپانیا می‌گذرد، بسیار تعجب کردم و گفتم  تصمیم شجاعانه‌ای گرفته است.

وی ادامه داد: بعد از دیدن فیلم گذشته متوجه شدم که او می‌تواند این کار را انجام دهد. این فیلم بیشتر از هر فیلم اسپانیایی که در اسپانیا ساخته شده، اسپانیایی است.

باردم در مقایسه فیلم "ویکی کریستینا بارسلونا" ساخته وودی آلن که در اسپانیا ساخته شده با این فیلم بیان کرد: فیلم وودی آلن درباره کلیشه‌هاست، درباره چیزهایی که گردشگران خارجی به دنبالش هستند و به خاطر آن به بارسلونا سفر می‌کنند، اما اصغر فرهادی چیز دیگری است. اصغر فرهادی خیلی واقع‌گراست. من در فیلم فرهادی رایحه اسپانیا را حس می‌کنم و این کشور را، این شهر را و آدم‌های توی فیلم را باور می‌کنم.

او درباره مشورت دادن به فرهادی درباره زبان اسپانیایی نیز توضیح داد: ما به او درباره زبان اسپانیایی و پیچیدگی‌هایش مشورت دادیم، اما فرهادی پیش از شروع فیلم خیلی در‌این‌باره می‌دانست و 99 درصد فیلم، اثر خود اوست با همه عناصر فیلم‌هایش. شخصیت‌های فیلم‌های فرهادی اغلب آدم‌های خیلی خوب، ساده و مهربانی هستند که در شرایط خیلی سخت قرار می‌گیرند اما این‌بار، این جنبه دلهره آور فیلم است که شما را علاقه‌مند می‌کند که بفهمید چه اتفاقی دارد می‌افتد و بعد روی صندلی میخکوب می‌شوید.