به گزارش هنرآنلاین، اولین نشست تخصصی باستان شناسان و سینماگران با نمایش فیلم "اسکندر" ساخته الیور استون با عنوان "اسکندر در سیمای سینمای جهان" به همت موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران و مدرسه مستند سازی آریا شنبه هشتم اردیبهشت ماه در تالار کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

از جمله اهداف برگزاری این نشست می‌توان به  واکاوی حقایق باستان شناسی و تاریخی ارائه شده از اسکندر مقدونی و بازتاب‌های آن در آثار سینمایی و تحلیل و نقد، نزدیکی و ایجاد ارتباط هر چه بیشتر و مفیدتر بین پژوهشگران باستان شناسی با متخصصین و فیلم سازان حوزه سینما اشاره کرد.

در این نشست کارشناسانی چون دکتر شاهرخ رزمجو، دکتر کامیار عبدی، دکتر مصطفی ده پهلوان، دکتر اکبر عالمی، ملک جهان خزاعی و دکتر رویا ایروانی حضور دارند.

این برنامه  روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه 1397 ساعت 17 الی 20 در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است حضور در این نشست برای تمامی علاقمندان آزاد و رایگان  است و علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیتشر  با شماره تلفن 88951899 و یا آدرس کانال تلگرام: https://t.me/alexander_cinema_archaeology تماس حاصل فرمایند.