به گزارش هنرآنلاین، در ابتدای مراسم شیرخدا قطعاتی در وصف امام علی (ع)  و قطعاتی را با نام میهنم ایران  به اجرا در آورد.

علیرضا دباغ مدیر موسسه فرهنگی هنری سرزمین هنر گفت: هدف برنامه در کنار هم بودن خانواده رادیو و زنده شدن خاطرات بود. وی ضمن ابراز خرسندی از حضور  حمیدرضا شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی و اینکه  این جمع را خودمانی دانستند ابراز تشکر کرد .

در ادامه برنامه شاه آبادی اظهارداشت: همیشه اهالی رادیو را با نگاهی به اصحاب خرد می دیدم چه در رفت و آمدهای رسانه ای و چه آن زمان که دور بودم . هرچه به این حوزه نزدیک می شوم احساسم پر رنگ می شود . این قشر هرچه فرهیخته تر و توشه علم و دانش آنان بیشتر باشد در رسیدن به اهداف این رسانه موفق تر خواهیم بود .

شاه آبادی در ادامه تاکید کرد: من به خادمی اهالی رادیو افتخار می‌کنم . امیدوارم بتوانم گره‌ای بازکنم و به مردم خدمت کنم و در ارتقای فرهنگ، ظرفیت‌های فرهنگی هنری مردم و کشورم از تریبون رادیو قدم‌های محکمی را بردارم .

وی اعلام کرد" دکتر عسگری ریاست محترم صداوسیما بارها در جلسات به تعامل صدا و سیما و اصحاب این دو رسانه تاکید داشته‌اند."

شاه آبادی خاطر نشان کرد: رادیویی‌ها با سختی‌‌های بسیاری دست و پنجه نرم کردند و مشکلات معیشتی بسیاری برای آنها وجود دارد. بضاعت من این است که همه ظرفیت‌های سازمان را به خدمت بگیرم تا هرروز ما بهتر از روز گذشته باشد و منزلت و جایگاه رادیو، اعتلا و نقش رادیو و کرامت همکاران رادیویی باید حفظ شود. این عزم جدی ما در شروع سال جدید است.

در این مراسم سرور پاک نشان پیشکسوت رادیو گفت: نیم قرن است که در رادیو صحبت می‌کنم ، از دیدار دوستان قدیمی خوشحال هستم.

محسن سلیمانی مدیرفرهنگی هنری منطقه 3 و رییس فرهنگسرای ارسباران ضمن ابراز خرسندی از حضور حمیدرضا شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی در جمع صمیمی و دوست داشتنی پیشکسوتان و بزرگان و نسل جدید فعالان عرصه رادیو این فرصت را مغتنم دانست تا این دوستان با دیدار هم، یادآوری خاطرات ساعاتی را در کنارهم بگذرانند و سهمی هرچند اندک در مقابل تلاش‌ها و دورانی را که این رسانه تنها همدم ، همیار و معلم ما بود و با سختی‌های بسیار دوستان رادیویی جان گرفت و سال‌ها تداوم یافت را به عنوان یک مرکز فرهنگی ادا کرده باشیم .

سلیمانی در خاتمه افزود: پر بی راه نیست که با نگاهی به سیر و تداوم رشد رسانه ملی رادیو در طول این 78 سال با نگاهی واقع بینانه بگویم این مهم محقق نمی‌شد جز به مدد حضور شما فرهیختگان، مدیران و پیشکسوتان .

در ادامه فرهنگ جولایی از برنامه سازان رادیویی گفت : خوشحالم در جمع دوستان رادیویی هستم . متشکرم از فضای بانشاطی که با آمدن آقای شاه آبادی ایجاد شده است. در این فضا بعد از چند سال دوست دارم به سر کار برگردم.

فاطمه آل عباس نیز از خاطره حضور خود از رادیو بیان کرد: بعد از ۲۵ سال خوشحال هستم و با شوق به این مراسم آمدم چراکه کسانی اینجا هستند که با صدایشان عاشق رادیو شدم زمانی که از مشهد آمدم فقط علاقه مند بودم خانم صادقیان راببینم و امروز رو به روی من نشسته‌اند.

مریم قاسمی پس از تجلیل گفت: تشکر ویژه می کنم از رادیو که باعث شد روحم بزرگ شود. من جایزه خود را به مریم جلالی، کسی که برای رادیو زحمات زیادی کشیده است، تقدیم می‌کنم.

در ادامه مریم جلالی اظهار کرد: من جوانی خود را در استودیوی رادیو جا گذاشتم. امیدوارم همان طور که رادیو مانده ما هم بمانیم.

عذرا وکیلی پیشکسوت دیگری بود که در این مراسم از او تقدیر شد.

سعید توکل نیز در این مراسم گفت: سعادت من این بود که در کنار عزیزان رادیو بودم. امیدوارم جوانان این راه را به خوبی ادامه دهند.

مریم نشیبا پیشکسوت رادیو ضمن تشکر از برگزاری این برنامه عنوان کرد : اگر مردم نخواهند رادیو را بشنوند ما کجا هستیم. گاهی به برخی از دوستان برنامه‌هایی پیشنهاد می‌شود که در شأن آنها نیست.

پخش کلیپ از ورود رادیو به ایران خیابان ارگ ، اجرای موسیقی از خطه شیراز، اجرای نمایش طنز، نمایش کلیپی به یاد درگذشتگان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

به دلیل اینکه برنامه "ارمغان اردیبهشت" با شعار "دیدار و پیوند نسل قدیم با نسل جدید هنرمندان عرصه رادیو" همراه بود؛ ۱۲ پیشکسوت و ۱۲ نفر از هنرمندان جدید رادیو تجلیل شدند.

در پایان مراسم نیز کیک تولد ۷۸ سالگی رادیو بریده شد؛ سال گذشته در اولین جشن "ارمغان اردیبهشت" علیرضا دباغ، جاوید موسوی، حسین جوادی، علیرضا معینی، مریم جلالی نیز حضور داشتند و سرور پاک نشان، مریم نشیبا، بهروز رضوی، ایرج برخوردار، محمد قربانی، ماهداد توکلی، علی آذری به عنوان پیشکسوتان رادیو تقدیر شدند.

نازنین مهیمنی، حسین نافذعارفی، مریم جلالی، رضا ساکی، فاطمه آل عباس، علیرضا محمدی، مژگان ذوالفقاری خانی، حسین خلیل نژاد، عذرا جوزدانی و زهرا یساقی از پیشکسوتان و هنرمندان نسل قدیم رایو در کنار فعالان نسل جدید رادیو مهدی شرفی، عذرا وکیلی، حمیدخزایی، فاطمه نیرومند، آناهیتا برزویی، سعیدتوکل، مسعود اسکویی، رضا ملکوتی، محمدحسین رفیعی، حمید موسوی وحسین جوادی از هنرمندان نسل جدید رادیو در این برنامه تقدیر شدند.