سرویس سینمایی هنرآنلاین: امیررضا دلاوری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون این روزها با سریال‌های "هیات مدیره " و "آنام " مهمان خانه‌ها می‌شود.

او درباره فعالیت این روزهای خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: همچنان مشغول ضبط سریال "هیات مدیره " هستیم.

دلاوری در ادامه به چرایی پذیرش نقش سالار در این سریال اشاره کرد و افزود: در وهله اول در هر کاری کارگردان برایم بسیار مهم است و حضور مازیار میری اولین شاخصه این کار بود، کاراکتر سالار هم نسبت به نقش‌هایی که این اواخر کار کردم متفاوت بود، به همین دلیل پذیرفتم.

بازیگر فیلم "پریا" افزود: سالار شخصیتی زبان باز است و بنا به مناسبات اینطور شکل گرفته است. ولی از یک جایی دیگر این شخصیت متفاوت می‌‎شود و مثل همه آدم‌ها آنطور که فکر می‌کنیم نیست و باطنش چیز دیگری است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ما به ازای بیرونی از این شخصیت برایش وجود داشت یا خیر، اظهار کرد: در کارهای رئال شخصیت‌ها یک مابه ازای بیرونی دارند. به طور کلی من آدمی هستم که دقتم زیاد است و در طول روز خیلی از افرادی که می‌بینم را مدنظر قرار می‌دهم و رفتارهایشان در ذهنم می‌ماند. زمانی که پیشنهادی دارم به این داشته‌ها رجوع می کنم و داشته‌هایم را به نقش اضافه می‌کنم و در نهایت هم نقش را از آن خود می‌کنم. سالار هم ترکیبی از این‌ افراد بود. بخشی همراه خود کاراکتر و نوشته بود و بخشی هم من به آن اضافه کردم بخشی هم به واسطه کارگردانی مازیار میری شکل گرفت.

سریال هیات مدیره

 احسان کرمی و امیررضا دلاوری در نمایی از سریال"هیات مدیره"

دلاوری درباره بازخوردی که از سوی مخاطب دریافت کرده است، گفت: مردم متفاوت بودن نقش را دیدند و در صحبت‌هایی که چهره به چهره با مخاطبان کار داشتم، می‌گفتند که سالار در عین حال که حرص در می‌آورد اما بامزه است و این نشان از دیده شدن نقش دارد.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه فرهنگسازی که مد نظر گروه سازنده این سریال بود، اجرایی شده و مورد توجه مخاطب قرار گرفته است، عنوان کرد: تعداد کمی از بیننده‌ها به موضوع فرهنگسازی دقت می‌کنند. من در کارهایم کمتر دیدم که مخاطب درباره آن فرهنگی که می‌خواستیم شکل بگیرد و حرف اصلی سریال هم بود صحبت کنند؛ اغلب حاشیه‌ها مهم بوده است؛ اما من دوست دارم آنچه مدنظر گروه بود اتفاق بیفتد که کم می‌افتد. ما سعی در فرهنگسازی داشتیم و امیدوارم که این اتفاق در زمان باقی مانده بیفتد. اگر این سریال مناسبتی نبود و در زمانی غیر از نوروز به روی آنتن می‌رفت قطعا اتفاق خیلی بهتری برایش می‌افتاد. از ابتدا هم قرار نبود "هیات مدیره " مناسبتی باشد و برای نوروز کار شود اما تصمیم شبکه باعث شد تا این سریال در این ایام پخش شود. در دیده شدن یک سریال عوامل بسیاری تاثیرگذار هستند. بهر حال این سریال هم مخاطبان خود را پیدا کرده است و در اواخر تعطیلات میزان آن بیشتر شد و قطعا از این به بعد بیشتر دیده می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه به امر فرهنگسازی خیلی دقت نمی‌شود و عمدتا سوالاتی که مخاطبان دارند حرف و کلام اصلی سریال را در بر نمی‌گیرد و به مرحله بعدی می‌رود.

دلاوری در ادامه درباره سایر فعالیت‌های خود نیز توضیح داد: در حوزه تئاتر قبل از سال یکسری پیشنهاد شده بود برای فروردین ماه که علاقه نداشتم در این زمان کار کنم و فیلمبرداری سریال نیز ادامه داشت. سال 96 فیلمی بازی کردم به نام "ترانه " که از سرنوشت آن اطلاعی ندارم. الان هم به تازگی یک سریال و یک سینمایی پیشنهاد شده است که زمان آن مشخص نیست و مشغول بررسی هستم. در این بین یک فیلم کوتاه هم بازی کردم به نام "حضور مخفی یک بیگانه " که در جشنواره کن پذیرفته شده است و در هفتاد و یکمین دوره این جشنواره به نمایش در می‌آید.

حضور مخفی یک بیگانه

امیررضا دلاوری و بهاره کیان افشار در نمایی از فیلم کوتاه "حضور مخفی یک بیگانه"

بازیگر فیلم "چ" با اشاره به این که فیلم کوتاه امروز برای خود جایگاه خوبی بدست آورده است، درباره این همکاری گفت: زمانی فکر می‌کردم که فیلم کوتاه دوست ندارم، اما گاهی بین همه کارهایی که انجام می‌دهیم بد نیست که در یک فیلم کوتاه خوب بازی کنیم. بسیاری از فیلمسازان کارگردانی را از اینجا آغاز کردند و موفق هم بوده‌اند چرا که فیلم کوتاه ساختن به آنها کمک کرده و آنها را برای کسب تجربیات بزرگتر آماده کرده است، ضمن اینکه امروز فیلم کوتاه تبدیل به یک بخش حرفه‌ای در سینما شده است که بعضی از فیلمسازان آن بسیار موفق هستند. به همین دلیل علاقمند شدم تا در این فضا نیز فعالیت داشته باشم و به دوستانی که در این فضا هستند تا جایی که در توانم است کمک می‌کنم و اگر کاری باشد که ایده جدیدی داشته باشد و تجربه متفاوتی باشد می‌پذیرم.

وی اظهار کرد: نقش را بسیار دوست داشتم و گروه هم بسیار خوب و حرفه‌ای بود. با این که خانم اطیابی اولین تجربه کارگردانی‌اش را پشت سر می‌گذاشت، اما بسیار خوب و حرفه‌ای ظاهر شد و می‌دانست که دقیقا چه می‌خواهد. به همین جهت بسیار از این تجربه راضی هستم.