سرویس سینمایی هنرآنلاین: در روزهای پنجشنبه و جمعه 16 و17 فروردین ماه همراه فیلم‌های سینمایی  از شبکه‌های سیما باشید.

شبکه یک سیما

فیلم سینمایی "بلوگا"، به کارگردانی مهدی جعفری، پنجشنبه 16 فروردین ماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش می‌شود. این فیلم با موضوع شکار بی ‌رویه و غیر مجاز فیل ‌ماهی، یکی از با ارزش‌ترین و گرانبهاترین ماهی‌های دریای خزر تولید شده است و داستان نوجوانی است که پدر صیادش به علت صید غیرقانونی به زندان می‌افتد و… پژمان بازغی، مجید پتکی، نسرین بابایی و میلاد حسین‌پور در این تله فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی "جک ریچر 2" به کارگردانی ادوارد زیک ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

داستان این فیلم با بازی تام کروز، کوبی اسمالدرز، دانیکا یاروش و آلدیس هادج از این قرار است که یک کاراگاه موظف می‌شود پیگیر یک پرونده ناشناخته شود که درباره یک نظامی‌تک تیرانداز است که به چند نفر شلیک کرده است و …

شبکه دو سیما

فیلم سینمایی "گنج ناشناخته" به کارگردانی مایکل استینر، پنجشنبه 16 فروردین ساعت 8:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: گروهی از دانش آموزان که شیطنت و بازیگوشی هایشان در مدرسه و محله شهره گشته، تصمیم می‌گیرند به جای رفتن به اردوی تابستانی مدرسه دست به سفری ماجراجویانه زده گنجی را که از قدیم داستانش را شنیده‌اند کشف کنند. آنها پس از سفری طولانی که خانواده‌هایشان را نیز نگران کرده در پی خود می‌کشاند، از دست یابی به گنج مایوس شده به خانه هایشان باز می‌گردند. در حالی که در می‌یابند گنجی که دنبالش بوده اند کم ارزش تر از آنچه دارند، یعنی خانواده‌هایشان  بوده است. پس این بار با رضایتی بیشتر نزد والدینشان باز می‌گردند.

فیلم سینمایی "رابطه" به کارگردانی پوران درخشنده، پنجشنبه 16 فروردین، ساعت 2 بامداد روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود. در این فیلم خواهیم دید: ناصر، نوجوانی ناشنوا و لال قادر به ایجاد رابطه با اطرافیان خود نیست. پدر و خواهرش به او بی توجه اند و دل سوزاندن مادر به حال او بی فایده است. ناصر تحت فشار اطرافیان و خانواده از همه کس و همه چیز دلزده است، اما پس از آن که معلمش او را در عدم برقراری رابطه با اطرافیان مقصر می‌داند به خود می‌آید. سرانجام پس از آن که تا حدودی قدرت تکلم می‌یابد با دسته گلی به دیدار معلم می‌رود. پرویز پورحسینی، خسرو شکیبایی، پوراندخت مهیمن، منیژه آقایی و شهرام شمس در فیلم سینمایی "رابطه" ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی "درست شبیه پدرم" به کارگردانی بلر ترو، جمعه 17 فروردین، ساعت 8:30 روی آنتن می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: چارلی اسپیگل پسر دوازده ساله ای است که به دلیل ساده بودن و جثه کوچکش از طرف بچه های بزرگتر مدرسه اذیت شده و مجبور است برای جلوگیری از کتک خوردن به آنها باج بدهد. استن پدر چارلی نیز در یک آزمایشگاه کار می‌کند او نیز از طرف دو تن از همکارانش هر روز مورد تمسخر واقع می‌شود و برای این معضل خود راهی پیدا نمی‌کند. چارلی که تقریباً ازطرفت همه بچه های مدرسه طرد شده با دیدن یک باشگاه بدن سازی وارد آن شده و با مردی به نام جو آشنا می‌شود. جو در واقع مدیر یک شرکت بزرگ است که بعد از جدایی از همسرش پسر کوچکش را ندیده است و به همین دلیل بعد از شنیدن ماجرای زورگویی بچه ها نسبت به چارلی موافقت می‌کند تا به او کمک کند. چارلی تصمیم می‌گیرد جو را به عنوان پدر خود معرفی و در مسابقه مدرسه تحت عنوان پدرها و پسرها شرکت کند و از این طریق همه جوایز آن را به دست آورد. این انفاق می‌افتد و ...

فیلم سینمایی "نابغه" به کارگردانی مارک وب، جمعه 17 فروردین ماه ساعت 17 پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی کریس اوانس، مک کنا گریس و لیندسی دانکان خواهیم دید: مری دختر بچه 7 ساله ای است که استعداد عجیبی در ریاضی دارد. مادر او نیز استعداد شگرفی در ریاضی داشت اما زود از دنیا رفت. مری با دایی اش فرانک زندگی می‌کند. کسی سراغ مری نمی‌آید ولی وقتی متوجه می‌شوند که او نابغه ریاضی است مادربزرگ (اولین) او به سراغ مری می‌آید و می‌خواهد حضانت مری را به عهده بگیرد. اولین به دخترش فشار می‌آورده تا مسئله خاصی از ریاضی را حل کند ولی با مرگ او حل این مسئله به فراموشی سپرده می‌شود. اولین مری را نیز برای حل این مسئله می‌خواهد و فرانک که متوجه این موضوع می‌شود، راه حل مسئله را که خواهرش قبلا  یافته بود به اولین می‌دهد تا دست از سر مری بردارد و مری پیش فرانک باقی می‌ماند.

فیلم سینمایی "خانه دوست کجاست" به کارگردانی عباس کیارستمی جمعه 17 فروردین ماه، ساعت 2 بامداد روی آنتن می‌رود. در این فیلم خواهیم دید: یک بچه‌مدرسه‌ای متوجه می‌شود که دفتر دوستش را به اشتباه برداشته‌است؛ بنابراین از خانه بیرون می‌رود تا او را پیدا کند و دفتر را به او پس دهد، اما راهی دشوار و دراز در پیش است و فرصتی اندک ...

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی "بهشت موازی" به کارگردانی شاهد احمدلو پنجشنبه 16 فروردین ساعت 10:45 روانه آنتن شبکه سه می‌شود .  میرطاهر مظلومی، سحر ولد بیگی و مهران رجبی بازیگران این تله فیلم هستند. این فیلم طنز با  ژانر خانوادگی محصول 1391 سیما فیلم است و درباره صادق جوان متاهلی است که مدتی است کار خود را از دست داده است. وی در طول جستجوی کار به طور اتفاقی و ناخواسته به مراسم جشن نیکوکاری وارد می‌شود و در این ورود در مسیری پا می‌گذارد که...

فیلم تلویزیونی "مایا" به نویسندگی و کارگردانی هادی رحیمیخواص، جمعه 17 فروردین ساعت 10:45 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در خلاصه این فیلم  آمده است: دختری در روستای خود در حالی که بیشتر مردان آن شکارچی هستند، توله ببری را به خانه آورده تا آن را بزرگ کند که در این راه درگیر اتفاقاتی می‌شود.فیلم سینمایی "مایا" محصول 1395 به تهیه کنندگی داریوش بابائیان است که نفیسه روشن، سیاوش خیرابی، مهران رجبی،  ارش منتظری و زنده یاد ولی الله مومنی در آن نقش آفرینی می‌کنند.

فیلم سینمایی "پرواز خیالی" به کارگردانی امیلی ادوین اسمیت، جمعه 17 فروردین ساعت 14:30 روی آنتن شبکه سه سیما قرار می‌گیرد .

در خلاصه داستان با بازی رابی کی، فاران تاهیر، آکوایلا زول و ماتیاس پونس آمده است: پرواز واشنگتن به لندن با خلبانی ویل در میان راه گرفتار اتفاقی می‌شود. با برخورد هواپیما به یک طوفان سهمگین، زمان به سال 1942 باز می‌گردد. آنها به یک باره شاهد بمباران جنگنده های آلمانی می‌شوند. در میان مسافران دو تاریخ شناس هستند که با مطالعه ای که از جنگ جهانی دوم دارند می‌توانند به خلبان و پروازش کمک کنند. تاریخ شناسان به خلبان می‌گویند که گرفتار سفر در زمان شده اند و تا دوباره وارد طوفان بعدی نشوند این مشکل حل نخواهد شد... این فیلم با ژانر حادثه‌ای محصول 2015 انگلستان است .

شبکه چهار سیما

 فیلم سینمایی "یاغی دشت" به کارگردانی دنی استرانگ، پنجشنبه 16 فروردین ساعت 20:30 روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود. داستان فیلم در مورد یکی از برجسته ترین نویسنده‌های قرن حاضر دیوید سالینجر است. سالینجر جوان قبل از شهرت، به دختر یکی از نویسندگان بزرگ آن روزها علاقمند می‌شود. اما شروع جنگ و عدم چاپ داستان هایش بر زندگی او تاثیر منفی می‌گذارد و نامزدیش به هم می‌خورد. اما غلبه بر مشکلات جنگ و چاپ رمان بلندش، باعث شهرت افسانهای او می‌شود. سالینجر در نهایت نیز با دختری عادی ازدواج می‌کند و به خانه ای در میان جنگل برای دور بودن از دیگران نقل مکان می‌کند تا بتواند تمرکز بیشتری بر کارش داشته باشد. فیلم در نهایت نشان می‌دهد ازدواج سالینجر ناموفق بوده و او در تنهایی تصمیم گرفته هیچ یک از داستان هایش را چاپ  نکند.کوین اسپیسی و نیکلاس هولت در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی "برج تاریک" به کارگردانی نیکولای آرسل جمعه 17 فروردین ساعت 20:30 روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود. در این فیلم با بازی ادریس البا و متیو مک‌کانهی خواهیم دید: جیک پسر یازده ساله ایست که کابوس هایی می‌بیند در این کابوس ها افراد شروری وجود دارند که می‌خواهند از او برای نابود کردن مرز دو دنیا استفاده کنند. جیک در دنیای واقعی در دست این افراد گرفتار می‌شود اما او فرار کرده و موفق می‌شود به دنیای کابوس هایش راه یابد، او در این دنیا با شوالیه آن سرزمین دوست می‌شود و به مبارزه با افراد شرور می‌رود و در نهایت با وجود از دست دادن خانواده اش انها را شکست می‌دهد و تصمیم می‌گیرد برای همیشه با شوالیه و در دنیای او زندگی کند.

شبکه پنج سیما

فیلم سینمایی "غول‌های پاکتی" به کارگردانی گراهام آنابل پنجشنبه 16 فروردین ماه ساعت 9 پخش می‌شود. این فیلم درباره اسنچر است که می‌خواهد با از بین بردن غول های پاکتی که هیچ آزاری ندارند کلاه سفید مورد علاقه اش را به دست بیاورد که نشان قدرت است. اگز پسر دانشمندیست که مردم فکر می‌کنند که مرده ولی او سالهاست که پیش غول های پاکتی زندگی می‌کند و در نهایت به کمک غولها اسنجر را رسوا می‌کنند و شهر را از دست فریب های او نجات می‌دهند.

فیلم سینمایی "بیست و یک روز بعد" به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان جمعه 17 فروردین ماه ساعت 13:30 پخش می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده‌است: همیشه همین جوریه! آخرین بار هوا ابر شد. باد گرفت. درختا داشتن از جا کنده می‌شدن. اونقدر بارون شدید شد که سیل شهرو گرفته بود. پرنده‌ها دور و بر لونه هاشون جیغ می‌کشیدن. یکی از بچه‌ها قسم می‌خورد خودش دیده خورشید یکی دوبار نورش کم و زیاد شده ...ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق و سینا رازانی در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه امید

فیلم سینمایی "زوتوپیا" به کارگردانی بایرون هاوارد پنجشنبه 16 فروردین ماه ساعت 18 از شبکه امید روی آنتن می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در شهری که کاملاً تحت کنترل حیوانات است، یک افسر پلیس خرگوش و یک روباه کلاهبردار با همکارییکدیگر از یک پرونده مرموز پرده برمی‌دارند؛ و در این هنگام هیچ‌کس آن دو را جدی نمی‌گیرد و آنها مجبورند به تنهایی با مشکلات زیادی روبه رو شوند.

فیلم سینمایی "بچه نشو" به کارگردانی احمد درویشعلی‌پور جمعه 17 فروردین ماه ساعت 18 از شبکه امید روی آنتن می‌رود.در خلاصه داستان فیلم آمده است: نیما و جلال پدر و پسری هستند که روابط صمیمانه‌ای با یکدیگر دارند. اما پدر نیما بیش از حد به او محبت می‌کند و به همین دلیل همانند بسیاری دیگر گرفتار یک ویروس می‌شود. ویروسی که بیشتر به سراغ خانواده‌های تک فرزندی می‌رود و موجب تغییر در روابط والدین و فرزندان می‌شود.

شبکه نمایش

"میان زمین و آسمان" و "ماشه مرگ" پنجشنبه 16 فروردین ماه و "گرگ مبارز 2" و "غلاف تمام فلزی" جمعه 17 فروردین ساعت 21 و 23 روی آنتن شبکه نمایش می‌رود.