سرویس سینمایی هنرآنلاین: هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن با تریلر روان‌شناختی "همه می‌دانند" (Everybody Knows) تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی کارگردان ایرانی برنده دو جایزه اسکار شروع می‌شود.

پنه‌لوپه کروز، خاویر باردم بازیگران اسپانیایی برنده اسکار و ریکاردو دارین بازیگر آرژانتینی در "همه می‌دانند" بازی می‌‌کنند که در بخش مسابقه جشنواره کن نیز حضور دارد.

به گزارش ورایتی، "همه می‌دانند" بعد از "آموزش بد" (2004) به کارگردانی پدرو آلمودوار، دومین فیلم اسپانیایی‌زبان است که در تاریخ برگزاری جشنواره کن به عنوان فیلم افتتاحیه این رویداد سینمایی انتخاب شده است. همچنین برای اولین بار در سال‌های اخیر، جشنواره کن با فیلمی ساخته فیلمسازی غیرفرانسوی یا غیرآمریکایی شروع خواهد شد.

انتخاب "همه می‌دانند" به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره کن، آشکارا بازتاب دیدگاه تی‌یری فرمو مدیر جشنواره کن است که در سال‌های اخیر تلاش کرده است جشنواره با تازه‌ترین ساخته‌های فیلمسازان مولف و تحسین‌شده مانند وس اندرسن و آرنو دپلشن با بازی بازیگران جذاب و پرزرق و برق افتتاح شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: کارولینا (با بازی کروز) برای دیدار با خانواده‌اش از آرژانتین به زادگاهش دهکده‌ای در اسپانیا بازمی‌گردد. در این سفر که پیش‌بینی می‌شد به تجدید دیدار اعضای خانواده خلاصه شود، رویدادهای غیرمنتظره‌ای به وقوع می‌پیوندد که بر روند زندگی کارولینا تأثیر می‌گذارد.

ادوارد فرناندز، باربارا لنی، الویرا مینگز، ایما کوئستا، روژه کاسا مایور و رامون باره‌آ، از دیگر بازیگران هشتمین فیلم بلند فرهادی هستند که در توره‌لائونا شهری کوچک در شمال مادرید فیلمبرداری شد. فیلمبرداری "همه می‌دانند" نوامبر پیش در مادرید به پایان رسید. خوزه لوییس آلکاینه فیلمبردار کهنه‌کار که سابقه همکاری با آلمودوار و کارلوس سائورا را دارد، مدیر فیلمبرداری این فیلم است.

مدیریت هنری فیلم بر عهده کلارا نوتاری و طراح لباس سونیا گرانده است. گرانده در "نیمه‌شب در پاریس" با وودی آلن و در "دیگران" با آلخاندرو آمنابار همکاری کرده است. هایده صفی یاری تدوین‌گر و دانیل فونترودونا مدیر صدابرداری "همه می‌دانند" هستند. علاوه‌ بر خود فرهادی، الکساندر ماله-گی از شرکت ممنتو فیلمز در پاریس، آلوارو لونگوریا از شرکت اسپانیایی مورنا فیلم و شرکت ایتالیایی لاکی رد به طور مشترک "همه می‌دانند" را تهیه کرده‌اند.

فرهادی پیش از این دو فیلم در بخش مسابقه جشنواره کن داشته است: "گذشته" با بازی بره‌نیس بژو و علی مصفا در 2013 که بژو برای آن جایزه بهترین بازیگر زن را برد و "فروشنده" در 2016 که در آخرین روزها به فهرست فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره اضافه شد و در نهایت دو جایزه بهترین فیلمنامه و بازیگر مرد (شهاب حسینی) را دریافت کرد و در ادامه نیز برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد.

"همه می‌دانند" را ممنتو فیلمز از 9 مه یعنی یک روز بعد از مراسم اولین نمایش جهانی  در فرانسه اکران می‌کند. این سومین همکاری فرهادی و ماله-گی بعد از "گذشته" و "فروشنده" است که ممنتو فیلمز تولید و در فرانسه اکران کرد. فرهادی سال گذشته در جشنواره کن فیلم نداشت، اما در مراسم افتتاحیه روی صحنه رفت و سخنرانی کرد.   

هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن 8 تا 19 مه برگزار می‌شود. کیت بلانشت بازیگر استرالیایی برنده دو جایزه اسکار رئیس داوران این دوره جشنواره کن است.