سرویس سینمایی هنرآنلاین: حسین شاعری کارگردان فیلم کوتاه "آتن" که در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ثبت نام کرده است درباره موضوع فیلمش گفت: "آتن" اسم کاراکتر اصلی فیلم من است و به همین دلیل این اسم را برای فیلمم انتخاب کرده‌ام.

وی افزود: در فیلم "آتن" به رابطه‌ای اشاره شده که به دلیل مهاجرت پایان می‌پذیرد و کاراکتر اصلی فیلم برای ماندن در ایران یا رفتن و مهاجرت از کشور باید تصمیم بگیرد.

به گفته وی، زمان فیلم حدود 14 دقیقه است و نادر فلاح در این فیلم ایفای نقش کرده است.

شاعری درباره رویکرد فیلمسازی خود توضیح داد: فیلم‌هایی که تا به حال ساخته‌ام غالبا تجربه‌گرا بوده است و با این نگاه تاکنون در عرصه فیلم کوتاه فعالیت داشتم، اما قصد دارم بعد از فیلم "آتن" فیلم‌های متفاوت تری بسازم.

فیلم آتن

این کارگردان فیلم کوتاه ضمن انتقاد از نوع نگاه برخی جشنواره‌های داخلی به فیلم‌های کوتاه گفت: حضور در جشنواره به دلیل کسب تجربه و ایجاد ارتباط با سینماگران دیگر نقاط جهان حائز اهمیت است، اما باید به فیلم کوتاه نگاه درستی داشت و جایگاهی برای فیلم‌های کوتاه تعریف کرد. جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر تاکنون بیشتر به فیلم‌های بلند پرداخته‌اند، اما هر دوی این جشنواره‌ها برای فیلمسازان کوتاه مهم هستند و لازم است آنها نیز جایگاه بهتری برای فیلم کوتاه تعریف کنند.

وی اظهار کرد: جشنواره جهانی فیلم فجر تاکنون روند رو به رشدی داشته و امیدوارم جایگاه فیلم‌های کوتاه در این جشنواره بهتر شود.

شاعری ضمن اشاره به اهمیت فیلم کوتاه در سینما گفت: فیلم کوتاه جزیی از سینمای ماست و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. اینکه در جشنواره‌ها هر روز برای بودن یا نبودن فیلم‌های کوتاه تصمیم‌گیری می‌شود و یا اینکه مثل جشنواره ملی فیلم فجر گاهی اوقات در بخش مسابقه قرار نگرفته و دیده نمی‌شوند برای فیلمسازان کوتاه آزاردهنده است. امیدوارم  در آینده نزدیک تصمیم درستی برای حضور فیلم‌های کوتاه در جشنواره‌های معتبر داخلی گرفته شود و فیلمسازان فیلم‌های کوتاه دیگر بلاتکلیفی هر ساله را نداشته باشند.

وی با انتقاد از اینکه با حضور هر مدیر و دبیر جدید نوع حضور فیلم‌های کوتاه در جشنواره فیلم فجر تغییر می‌کند و با اما و اگر روبه‌رو می‌شود، بیان کرد: تا زمانی که نوع حضور فیلم‌های کوتاه در جشنواره‌ها مشخص نباشد نمی‌توان در مورد تاثیرگذاری این رویدادها بر رشد فیلم کوتاه و یا فیلمسازان این حوزه صحبت کرد.

شاعری در پایان اظهار کرد: حضور در جشنواره‌های معتبر به سود فیلمسازان فیلم کوتاه خواهد بود، اما اینکه حضورشان به چه شکل باشد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.