به گزارش هنرآنلاین، اولیویه مگاتون فیلمساز فرانسوی با حضور در ایران مهمان این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر می‌شود و در این رویداد سینمایی کارگاه تخصصی ساخت فیلم اکشن برگزار خواهد کرد.

اولیویه مگاتون که با نام اولیویه فونتانا در ششم اوت ۱۹۶۵ متولد شد، نویسنده، کارگردان و تدوینگر فرانسوی است که بیشتر برای کارگردانی فیلم‌های "آژیر قرمز" (۲۰۰۲)، "مأمور انتقال ۳" (۲۰۰۸)، "کلمبیانا" (۲۰۱۱) و قسمت‌های دوم و سوم اکشن/ تریلر "ربوده شده" Taken (2012 و ۲۰۱۴) شناخته می‌شود.

او ۲۰ سال بعد از روزی به دنیا آمد که بمب‌های اتمی بر شهر هیروشیما فرود آمدند و برای همین نام هنری "مگاتون" را برای خود برگزید که از هم‌زمانی تولدش با سالروز این فاجعه جهانی خبر می‌دهد. او در حومه شهر پاریس بزرگ شد و پس از کسب دیپلم روان‌شناسی، فعالیت‌های هنری‌اش را آغاز کرد و برای مدتی یک هنرمند دیوارنگار بود. در واقع آشنایی مگاتون با موزیک‌ویدیوسازی به نام ژان‌بابتیست موندینو بود که راه ورودش به سینما را هموار کرد.

اولیویه مگاتون فیلمسازی را با ساخت فیلم کوتاهی به نام "No Way ou le coeur du phoenix" در سال ۱۹۹۱ آغاز کرد اما پنج سال زمان برد تا فیلم کوتاه بعدی خود را بسازد. او سپس مجموعه‌ای تلویزیونی با عنوان "یک رقص، یک ترانه" (۱۹۹۷) را ساخت و دست‌آخر در سال ۲۰۰۰ موفق شد اولین فیلم بلند سینمایی‌اش تریلرِ جنایی-علمی‌خیالی "خروج" را جلوی دوربین ببرد.

مگاتون در ایران با فیلم‌هایی مثل "ربوده شده ۲ / Taken 2"، "ربوده شده ۳ / Taken 3"  و "مامور انتقال ۳ ‌/ Transporter 3‎" شناخته می شود به ویژه که لیام نیسن بازیگر فیلم های "ربوده شده" نیز در بین علاقمندان به سینمای اکشن در ایران پرطرفدار است.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.