سرویس سینمایی هنرآنلاین: در آخرین روزهای سال 96 تکلیف فیلم‌های اکران نوروزی مشخص شد و از بین 16 فیلمی که درخواست اکران نوروزی داشتند، هفت فیلم تازه نفس به روی پرده سینماها رفتند. با وجود آنکه انتظار می‌رفت فروش فیلم‌ها در نوروز سال 97 بیش از این باشد، اما نه تنها رکورد سال‌های قبل جابه جا نشد، بلکه در آخرین روزهای سال با افزایش بلیت سینماها و اعتراضاتی که برای اکران فیلم‌ها به وجود آمد، فروش نوروزی چندان قابل توجه نیست. در این مجال نگاهی داریم به فروش فیلم‌ها در طی یک هفته گذشته که تاکنون رقابت بین سه فیلم "مصادره"، "لاتاری" و " به وقت شام" جدی‌تر از سایر فیلم‌ها بوده و "مصادره" موفق به صدرنشینی شده است.

"مصادره" مهران احمدی موفق شد در این مدت 3 میلیارد فروش داشته باشد.

در این فیلم کمدی، رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، میر طاهر مظلومی، هادی کاظمی، مزدک میر عابدینی، سیامک صفری، لوسینه گیراگوسیان، میلنا واردانیان، آلیسا میلکستیان و مهران احمدی به همراه بازیگران کودک امیر صدرا حقانی و هارمیک سوقومونیان ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان فیلم آمده است: ایران خیلی بزرگه ولی ما هم خیلی بدشانسیم...

"به وقت شام " ساخته ابراهیم حاتمی کیا که سر و صدای بسیاری در زمان اکران فیلم در جشنواره فیلم فجر داشت طی مدت یک هفته یک میلیارد و 500 میلیون تومان فروش داشته است. موضوع "به‌وقت شام " درباره یک پدر و پسر خلبان است که در سوریه به جنگ با داعش می‌روند و در این مسیر با مشکلاتی مواجه می‌شوند. هادی حجازی فر و بابک حمیدیان از بازیگران ایرانی فیلم‌ هستند و جمعی از بازیگران سوری و لبنانی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

"لاتاری" محمدحسین مهدویان که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر یکی از فیلم‌های بحث برانگیز هم بود، پس از این مدت با یک پله پایین‌تر از فیلم حاتمی کیا موفق به فروش یک میلیارد و 427 میلیون تومانی شد.

در "لاتاری" جواد عزتی، هادی حجازی فر و ساعد سهیلی به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم روایتگر داستان عشق دو جوان است که برای رسیدن به هم با مشکلاتی مواجه می‌شوند...

"لونه زنبور" سومین ساخته برزو نیک نژاد به تهیه کنندگی سعید خانی دیگر فیلم میلیاردی اکران نوروزی است که البته محسن کیایی نویسنده و یکی از بازیگران این فیلم به شرایط بد اکران این فیلم اعتراض دارد، نیز طی این مدت موفق به فروش حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومانی شد.

در این فیلم محسن کیایی، پژمان جمشیدی، بهاره کیان افشار، هومن برق‌نورد، پیام احمدی‌نیا، سیاوش چراغی‌پور و رعنا آزادی‌ور، با حضور فرید سجادی حسینی بازیگران اصلی این فیلم هستند. در خلاصه داستان "لونه زنبور" آمده است: تا حالا از نزدیک دستِ چپِ زنِ یه پادشاهُ دیدی؟

اما "خرگیوش" اولین فیلم بلند سینمایی مانی باغبانی به تهیه کنندگی حبیب اسماعیلی که تبلیغاتش از تلویزیون بدون هیچ دلیلی قطع شده است در این مدت 381 میلیون تومان فروش داشته است.

در این فیلم بابک حمیدیان، سیامک انصاری، جواد عزتی، مینا ساداتی، پانتهآ سیروس، همایون ارشادی، امید روحانی، ملیکا شریفی نیا، مانیا علیجانی به ایفای نقش می پردازند. در خلاصه داستان این اثر آمده است: هیچ شبی مثل امشب نیست... .

"فیلشاه " به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه‌کنندگی حامد جعفری تنها فیلم کودک و نوجوان که در اکران نوروز قرار گرفته است تاکنون حدود 300 میلیون تومان فروش را در گیشه تجربه کرده است.

داستان "فیلشاه" در جنگلی در آفریقا رقم می‌خورد. رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه "شادفیل " بسیار دست‌وپا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌شود. "فیلشاه " به‌عنوان محصول جدید گروه "هنر پویا " با سرمایه‌گذاری این گروه به‌عنوان یک کمپانی خصوصی، بنیاد سینمایی فارابی و موسسه تصویر شهر تولیدشده است این گروه در اولین اقدام مشترک انیمیشن سینمایی "شاهزاده روم" را در سال 1394 با همین شعار در سینماهای کشور عرضه کرد و توانست با فروش 5 میلیارد تومانی، عنوان سومین فیلم پربیننده سال 94 را از آن خود سازد.

"فِراری" آخرین ساخته علیرضا داودنژاد که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به روی پرده سینماها رفت، طی مدت یک هفته تنها 80 میلیون تومان فروش داشته است.

این فیلم داستان دختر ۱۸ ساله‌ای به نام گلنار را روایت می‌کند که از شهرستان به تهران می‌آید و تلاش می‌کند تا با ماشین "فراری" هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد. گلنار در این‌ بین با یک راننده آژانس آشنا می‌شود که او را در اتفاقات قصه همراهی می‌کند. در این فیلم که کامبوزیا پرتوی نویسندگی آن را بر عهده داشته، محسن تنابنده و ترلان پروانه، مقابل دوربین محمود کلاری رفته‌اند.

همچنین فیلم‌های "بدون تاریخ بدون امضا"، "مادری" و"اسرافیل" که در اسفندماه سال گذشته به روی پرده سینماها رفتند، همچنان به فروش خود در گیشه با سالن‌های اندک ادامه می‌دهند.