سرویس سینمایی هنرآنلاین: پندار اکبری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون مدتی قبل با سریال "ستارخان" در بهمن ماه مهمان خانه‌ها شد.

 او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: به تازگی بازی در سریال "ایراندخت" را تمام کردم. این سریال مربوط به دوره ستارخان است که در بهمن ماه 10 قسمت از آن به روی آنتن تلویزیون رفت، اما نسخه اصلی سریال در 30 قسمت قرار است از شبکه اول سیما پخش شود.

این بازیگر درباره تغییراتی که پس از پخش 10 قسمت از سریال "ایراندخت" از تلویزیون صورت گرفت بیان کرد: یکسری نکات بود که همزمان در زمان فیلمبرداری اعمال می‌شد، اما پس از پخش این 10 قسمت نظرات و انتقاداتی که وارد به کار می شد در کار لحاظ کردیم. آن چیزی که در چارچوب کار بود وبه لطمه وارد نمی‌کرد، پذیرفته شد و در همان زمان تصحیح می‌شد. حسن این کار این بود که ما همزمان با پخش در حال فیلمبرداری بودیم و این در روند بهبود یکسری ریزه کاری‌ها رخ داد. هر چند نظرات متفاوتی به دستمان رسید مثبت و منفی، اما ما به همه احترام گذاشتیم و این تفاوت نظرات هم طبیعی است.

ایراندخت

اکبری با اشاره به این که درباره این شخصیت خیلی در تاریخ نوشته نشده است، برای رسیدن به نقش اظهار کرد: یکسری شخصیت ها در تاریخ ما هستند که بسیار به آنها پرداخته شده است؛ از کتاب‌های درسی تا کتاب‌های جامع که ناخودآگاه روی شناخت ما نسبت به آنها تاثیر می‌گذارد و قابل دسترسی هستند؛ اما یکسری شخصیت‌ها هم در تاریخ هستند که به آنها پرداخته نشده است. بطور مثال درباره ستارخان اطلاعاتی که موجود است بسیار کامل و جامع است؛ اما من نقش برادرزاده او را داشتم و اطلاعات دقیقی درباره او در تاریخ نوشته نشده است و بیشتر یک نگاه کلی درباره او وجود دارد، بنابراین بیشتر تحقیق من برگشت به دوران مشروطه که این مجاهدین پا به پای ستارخان بودند و بیشتر درباره هدف و نوع جنبشی که در نظر داشتند تا به آن برسند را درک کردم و در این زمینه اطلاعات کسب کردم. بیوگرافی کاملی درباره او وجود نداشت و بازی دریک چارچوب خاص با هدایت کارگردان بود.

وی در ادامه گفت: یک نمایش هم آماده اجرا داریم که از 7 فروردین ماه در پردیس شهرزاد روی صحنه می‌رود. "دپوتات" به کارگردانی اتابک نادری است و در آن بازیگرانی چون شبنم قلی خانی، وحید نفر، غزاله جزایری، هادی عطایی، یاشار نادری و قاسم روشنایی بازی می‌کنیم. "دپوتات" تاکنون 60 اجرا داشت که در 30 اجرای اول ماه چهره خلیلی و سوسن پرور بازی می‌کردند و در 30 اجرای دوم مارال فرجاد و مهشاد مخبری و الان از باقی مانده آن اجراها تنها من و اتابک نادری بازیگران ثابت هستیم و کل تیم تغییر کرده است. برای اجراهای جدید یکسری تغییرات داریم به لحاظ بازی، میزانسن‌ها و دکورها و همچنین ایده‌های جدید وارد کار شده است تا مخاطبانی که کار را دیدند هم بار دیگر جذب شوند و بیایند و کار را ببینند.

اکبری که در سال 96 فیلم کوتاه خود "جاده فرعی" را کارگردانی کرده است، درباره آن بیان کرد: "جاده فرعی" را بیشتر به جشنواره‌های خارجی فرستادم چرا که جشنواره‌های داخلی خیلی گسترده و فعال نیستند. ما سه یا چهار جشنواره کوتاه داریم که معتبر هستند و آن‌هایی که فعال هستند هم اولویتشان انتخاب کارهایی است که خودشان تولید می‌کنند و فیلم‌هایی که مستقل تولید می‌شوند حمایت این جشنواره‌ها را همراه خود ندارند و اجازه شرکت به آنها داده نمی‌شود. همانطور که گفتم برای ارسال به جشنواره‌های بزرگ خودمان اولویت روی آثار خودشان است بخشی از این امر طبیعی است و بخشی هم بی انصافی است. ما فیلم را به جشنواره‌های خارجی فرستادیم خیلی مستقل و بدون پشتوانه مالی، البته این کار هم بسیار سخت و هزینه بر است چرا که یکسری از جشنواره‌های خارجی ورودیه دارند و ما از جیب خودمان این کار را کردیم و این روند را هم فعلا ادامه می‌دهیم. خدارا شکر هر کسی که فیلم را دیده تایید کرده و پسندیده است. از طرفی هم در فکر این هستیم تا بتوانیم در گروه هنر و تجربه اکران داشته باشیم.

ایراندخت

این بازیگر جوان در ادامه درباره عملکرد خود در سال 96 اظهار کرد: سال 96 برای من سال پرکاری بود و تعداد اوقات استراحتم نسبت به سال گذشته کمتر بود. تلاش خودم در این سال برای پرکاری بیشتر بود و توانستم یک تاتر کار کنم، دو نمایش بازی کنم، یک فیلم کوتاه بسازم و در پایان سال هم در یک سریال بازی کردم و الان هم که مشغول تمرین یک تئاتر دیگر هستم و این برای من به شخص خوب بوده است. همچنین فیلم "زخم باز" حسین تبریزی را هم آماده اکران دارم.

وی ادامه داد: سال 97 را هم با تئاتر آغاز می‌کنم. خیلی دوست دارم که در سال جدید بتوانم اولین فیلم بلندم را بسازم، اما فعلا امکانش نیست هم به دلیل اینکه فیلمنامه خوبی ندارم و هم اینکه سرمایه گذاری برای آن نیافته‌ام، بنابراین فعلا تامل می‌کنم. سالی که با کار شروع می‌شود امیدوارم تا انتها هم خوب پیش برود، برای من هدف دسترسی به ایده‌آل‌هایم است.