به گزارش هنرآنلاین، عوامل این فیلم سینمایی با همکاری مخاطبان آن در یک ماه گذشته، برای آزادی سه مادر زندانی که به دلیل جرایم مالی و غیرعمد در زندان هستند تلاش کردند. در این راستا، سومین زندانی امروز یکشنبه 28 اسفندماه و در فاصله دو روز مانده تا آغاز سال جدید آزاد می‌شود.

مستانه مهاجر، تهیه‌کننده "اسرافیل" در این‌باره توضیح داد: از آغاز اکران "اسرافیل" نیت کردیم که بخشی از عواید فروش فیلم را به آزادسازی سه زندانی زن اختصاص دهیم. در این مسیر، وقتی ماجرا را با دوستان سینماگر و هنرمند مطرح می‌کردیم، با استقبال خوبی مواجه می‌شدیم. خدا را شکر که با حضور آن‌ها در کنار مخاطبان در اکران‌های مردمی، توانستیم سه مادر که به دلیل بدهی مالی در زندان بودند را آزاد کنیم تا شب عید نوروز را در کنار خانواده سپری کنند.

وی با دعوت از سینماگران دیگر برای اختصاص بخشی از عواید فروشی فیلم‌شان به زندانیان مالی گفت: این تجربه شیرین باعث شد که از اتحادیه تهیه‌کنندگان درخواست کنیم که به صاحبان فیلم‌های در شرف اکران، اختصاص بخش کوچکی از عواید فیلم به آزادی زندانیان دارای جرایم مالی پیشنهاد داده شود.

بر اساس این گزارش، اکران‌های شهرستانی "اسرافیل" و همچنین نمایش‌های محدود این فیلم در تهران همچنان ادامه خواهد داشت. این فیلم درامی درباره چالش‌ها، نیازهای عاطفی و روابط انسانی است که فیلمنامه آن توسط ارسلان امیری و آیدا پناهنده به نگارش درآمده است.

هدیه تهرانی، مریلا زارعی، هدی زین‌العابدین و پژمان بازغی بازیگران اصلی و على عمرانى، سهیلا رضوى، پوریا رحیمى‌سام و سودابه جعفرزاده دیگر بازیگران این فیلم هستند.