سرویس سینمایی هنرآنلاین: رامین ناصر نصیر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و مترجم که در سال 96 در فصل سوم سریال "شهرزاد" درخشید، به زودی با سریال "افسانه هزارپایان" به تلویزیون می‌آید.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین دراین‌باره گفت: مشغول بازی در سریال "افسانه هزارپایان" به کارگردانی شهاب عباسی هستم که فاز اول آن از تلویزیون پخش شد و دو فصل دیگر آن باقی مانده و بعد از تعطیلات مجدد از فصل اول پخش آن آغاز می‌شود.

وی درباره این سریال اظهار کرد: "افسانه هزارپایان" یک مجموعه کمدی است که در فضای تاریخی بی زمان و مکانی اتفاق می‌افتد و در عین تاریخی بودن به ظاهر، به موضوعات روز می‌پردازد. کمی فانتزی در آن است و کمی تفاوت با کارهای اینچنینی دارد و شوخی با آثاری است که در ذهن مخاطب مانده است. این آثار از سینما تا ادبیات و ورزش را در بر می‌گیرد.

افسانه هزارپایان

رامین ناصرنصیر درنمایی از سریال"افسانه هزارپایان"

ناصرنصیر همچنین به نقش خود و همچنین تغییراتی که در پخش فصل اول در آن ایجادشده، اشاره کرد و افزود: من در این مجموعه نقش حکیم را دارم که در فصل اول پخش شد. نقش در ادامه ساخت مجموعه خیلی تغییر نکرد و از قبل نوشته شده بود. در زمان پخش فصل اول ما در حال فیلمبرداری بودیم، اما شخصیت‌ها یا داستان‌ها تغییری نکرد، به این دلیل که متن از قبل آماده بود. وقتی در نقش جا می‌افتی و مدتی از حضورت در آن می‌گذرد به مرور زمان کامل‌تر می‌شوی و در قصه هم اوج و فرودهایی دارد و باعث می‌شود که بهتر کار کنی.

وی در ادامه به هوشنگ در سریال"شهرزاد" پرداخت و درباره آن و تغییرات این شخصیت در فصل سوم سریال، گفت: هوشنگ به خاطر کارکردی که دارد، در فصل سوم حتی در روال اصلی قصه هم  تاثیرگذار است. او در دو فصل قبلی بیشتر در حاشیه بود، اما در فصل سوم این حضور تاثیرگذار‌تر شده است و قطعا جای کار بیشتری دارد. هوشنگ شخصیت چند وجهی است و این برای من بازیگر جذاب بود، بخصوص که در فصل سوم وقتی موضوع ازدواج دوم او مطرح شد برای خیلی‌ها که روی این موضوعات حساس هستند توجه‌برانگیز شد. در هر حال هوشنگ یک سختی توام با جذابیت بود.

این مترجم درباره کتاب‌های آماده به چاپش نیز عنوان کرد: این اواخر درگیر کارهای تلویزیون بودم و کار جدیدی در حوزه ترجمه در دست ندارم، اما قبل از آن فشرده کار کردم و فکر می‌کنم برای نمایشگاه کتاب در سال 97 کتاب‌هایم چاپ شوند و به بازار نشر وارد شوند.

شهرزاد3

رامین ناصر نصیر، نسیم ادبی و الهام نامی در پشت صحنه سریال"شهرزاد"

ناصرنصیر در ادامه درباره حضور بر صحنه تئاتر نیز گفت: نمایش "سرآشپز پیشنهاد می‌کند" به کارگردانی شهاب الدین حسین پور را در جشنواره تئاتر فجر داشتیم که مورد استقبال و توجه واقع شد. اواخر فروردین 97 اجرای عمومی این نمایش در ایوان شمس خواهد بود و بار دیگر با این نمایش روی صحنه خواهیم رفت.

این بازیگر در خاتمه درباره عملکرد خود در سال 96 بیان کرد: در کل سال 96 سال پرکار و خوبی بود. برای سال 97 هم فعلا پروژه‌ها مشخص نیست. معمولا از اردیبهشت ماه فعالیت تولیدی گروه‌ها شروع می‌شود. باید دید چه پیش می‌آید و از بین پیشنهادها دست به انتخاب بزنم.