سرویس سینمایی هنرآنلاین: محمد مسلمی بازیگر و کارگردان این روزها مشغول تولید یک اثر نمایشی جدید این بار برای بزرگسالان است. "خوش و بش" عنوان این مجموعه است که قرار است در 52 قسمت تولید شود.

مسلمی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این مجموعه گفت: "خوش و بش" یک کار شبانه و به نوعی تله‌تئاتر است. طراح و کارگردان کار خودم هستم و فرهاد نقدعلی قصه‌های آن را نوشته است. در این مجموعه بازیگرانی چون نیما فلاح، سحر ولدبیگی، نگین معتضدی و خودم حضور داریم. در واقع "خوش وبش" یک کار جدید در سیماست با نگاهی جدید که با حضور تماشاگران اتفاق می‌افتد.

او افزود: این مجموعه در 52 قسمت 60 دقیقه‌ای تولید می‌شود و در هر قسمت مخاطب با مطرح کردن مسائل اجتماعی نمایش‌هایی را با مشارکت مردم می‌بیند که حال و هوای جدیدی در تولید آثار تلویزیونی است. مردم در "خوش و بش" میان پرده نمایشی نمی‌بینند، بلکه در هر قسمت قصه است و همه در آن مشارکت دارند.

مسلمی در ادامه درباره طرح مسئله این مجموعه بیان کرد: سال‌ها در انتظار بودم تا بتوانم این مجموعه را کار کنم. در واقع ایده این مجموعه جدید نیست و متعلق به سال‌های قبل است، اما پس از تصویب طرح چهار ماه زمان گذاشتیم و فرهاد نقدعلی متن‌ها را نوشت و پس از آن به سراغ تولید رفتیم.

وی در پاسخ به این سوال که همواره در حوزه کودک و نوجوان کار کرده است، چطور تصمیم به ساخت برنامه‌ای برای بزرگسالان گرفته است، نیز اظهار کرد: ما این تجربه را در "عکاسخانه" هم داشتیم، اما سال‌ها بود که می‌خواستم یک کار متفاوت با سبک طنز ولی محتوایی متفاوت بسازم. نوع نگاهمان باید با برنامه‌های موجود تلویزیون فرق کند، به این دلیل که این روزها کارهای شبانه تلویزیون بیشتر گفتگومحور شده و ما از فضای نمایشی خارج شدیم، بنابراین "خوش و بش" مخاطب را دعوت به چالشی می‌کند که برایش جذاب خواهد بود. جای تله تئاتر این روزها در کنداکتور برنامه‌های تلویزیونی سازمان خالی بود و احساس کردیم می‌تواند مخاطب را جذب کند.

 این کارگردان درباره انتخاب این عنوان بیان کرد: سخن ما این است که قبل از اینکه با هم بحث کنیم و دعوا، اول با هم خوش و بش کنیم و صحبت کنیم. در واقع می‌خواهیم به بحث کردن و گفتگو بپردازیم، موضوعی که در جامعه امروز جایش بسیار خالی است و با صحبت کردن می‌توان جلوی خیلی از جنایات را گرفت. حتی در مشکلات خانوادگی اگر اختلافی در خانواده است می‌توان با صحبت کردن و گفتگو آن را حل کرد. معضلات حاد را می‌توان با گفتگو حل کرد و جلوی اتفاقات بزرگ را گرفت. از همین رو عنوان"خوش و بش" را برای کار انتخاب کردیم.

مسلمی در پاسخ به این سوال که آیا قصد ادامه این مجموعه را دارد یا نه عنوان کرد: شاید. تلاش کردیم "خوش و بش" برنامه متفاوتی باشد که از آنتن تلویزیون خواهیم دید و اگر ادمه پیدا کند و بازخوردها خوب باشد، فکرهای دیگری برای آن دارم تا به تکرار نرسد.

عضو گروه عموهای فیتیله‌ای، درباره برنامه "بهترین شو" نیز گفت: این برنامه، یک برنامه استعدادیابی است که سری دوم آن به زودی پخش خواهد شد. در این برنامه نیز کودکان با هم به رقابت می‌پردازند و ما هم بین آنها بهترین‌ها را انتخاب می‌کنیم و مردم به آنها رای می‌دهند. کار قشنگی است برای استعداد یابی. ما از همان ابتدا همراه با روانشناسان با بچه‌ها صحبت می‌کنیم و آن‌ها را برای نتایج احتمالی آماده می‌کنیم؛ بنابراین هر کسی که در این برنامه حاضر می‌شود، استعداد دارد و اگر نتواند به مرحله بعد برود باید با شکست مواجه شود و این را باید از کودکی به فرزندانمان یاد دهیم که تلاش بیشتری برای رسیدن به خواسته‌هایشان داشته باشند.

مسلمی درخاتمه درباره فعالیت‌ها و برنامه‌های جدید خود نیز گفت: عمدتا همه کارها با سرعت در پایان سال صورت می‌گیرد، ما هم سر کار هستیم و سر ضبط و تا آخر اردیبهشت ضبط "خوش و بش" ادامه دارد. سال 97 هم با این برنامه ادامه پیدا می‌کند و پس از آن خود را آماده می‌کنم تا سریال "دوقلوها" را در حوزه کودک کار کنیم. فعلا در حال نگارش هستیم.