سرویس سینمایی هنرآنلاین: لوون هفتوان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون صبح روز شنبه 19 اسفند در حالی که مشغول بازی در  سریال "عروس تاریکی" به کارگردانی محمود معظمی بود، به دلیل سکته قلبی درگذشت.

هفتوان با بازی در فیلم سینمایی "پرویز" ساخته مجید برزگر به شهرت رسید و پس از آن در فیلم‌هایی چون  "دراکولا"،  "کوپال"،"غیر مجاز"، "هجوم" به ایفای نقش پرداخت. هفتوان امسال با فیلم "کار کثیف" خسرو معصومی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

لوون خانکلدیان هفتوان ۶ فروردین ۱۳۴۵ در تهران به دنیا آمد. او در سال ۱۳۶۳ در رشته هنرهای نمایشی دانشگاه تهران پذیرفته شد و در سال ۱۳۶۹ نمایش "اسب" نوشته محمد چرمشیر را به عنوان پایان‌نامه خود در رشته بازیگری و کارگردانی به اجرا درآورد.

بازی در نقش کوتاهی در فیلم "در کوچه‌های عشق" ساخته خسرو سینایی از دیگر کارهای او در این دوران است. وقتی او در سال ۱۹۹۱ برای شرکت در یک جشنواره تئاتر در ارمنستان به سر می‌برد پاسپورتش را گم کرد و نتوانست به ایران برگردد. در پی این اتفاق به مسکو رفت و فوق لیسانس خود را در رشته کارگردانی تئاتر از آکادمی هنرهای نمایشی روسیه دریافت کرد. هفتوان در سال ۱۳۷۴ به کانادا مهاجرت کرد و با تأسیس کمپانی تولیدات هنری"لماز" و گروه تئاتری"ریرا" در شهر تورنتو تا به امروز نمایشنامه‌های متعددی را کارگردانی و اجرا کرده که از جمله آنها می‌توان به: "آهای کی اونجاست؟" ، "عاشق"، "دارم خواب می‌بینم. نمی‌بینم ؟"، "مرغ دریایی"، "شاید رؤیا"  و "یکشنبه"  اشاره کرد.

کوپال

لوون هفتوان در پشت صحنه‌ فیلم "کوپال"

لوون در تابستان ۱۳۸۹ پس از ۱۹ سال دوری از وطن به ایران بازگشت و به فعالیت خود در رشته‌های بازیگری و کارگردانی ادامه داد. اولین حضور او پس از بازگشت به فیلم سینمایی "صدای تاریک "باز می‌گردد. پس از آن بازی در فیلم "لرزاننده چربی" محمد شیروانی به ایفای نقش پرداخت، اما اثری که باعث شد بازی لوون در آثار سینمایی به خوبی دیده شود "پرویز" ساخته مجید برزگر بود. لوون پس از ایفای این نقش در فیلم‌هایی چون "مردی که اسب شد"، "یک دزدی عاشقانه"، "دراکولا"،" غیرمجاز"، "کوپال"، "هجوم" و "کار کثیف" پرداخت.  او همچنین سال گذشته نمایش "بازی یالتا" را در مقام کارگردان به صحنه برد.

هفتوان در آخرین گفت‌وگوی خود با خبرنگار هنرآنلاین از به اتمام رسیدن بازی‌اش در فیلم "بازی‌های مردانه" و حضور در سریال"عروس تاریکی" به عنوان نخستین اثر تلویزیونی خود خبر داد و درباره آن‌ها سخن گفت. او همچنین قصد داشت نمایش "پدران و پسران" را پاییز سال 97 به صحنه ببرد.

هنرآنلاین درگذشت این هنرمند را به خانواده او و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.