سرویس سینمایی هنرآنلاین: میثاق زارع بازیگر سینما و تئاتر این روزها با نمایش " رئال مادرید 11 بارسلونا 1" روی صحنه تئاتر است. او علاوه بر این منتظر اکران سه فیلم "عصبانی نیستم "،"زار " و "لرد " است.

زارع در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های خود گفت: سال گذشته چند پیشنهاد در حوزه سینما شد که یا متن را دوست نداشتم و یا امکان همکاری فراهم نشد و تنها به حضور در تئاتر بسنده کردم. ضمن این که هنوز فیلم‌هایی که کار کردم روی پرده نرفته‌اند و همچنان منتظر هستم تا آن‌ها اکران شوند و بازخورد کارهایم را در میان مخاطبان ببینم.

وی درباره عملکرد خود در سال 96 بیان کرد: سال 96 سال بیشتر سال تئاتر برایم بود و تجربیات جذابی هم داشتم. کار کردن در کنار شهاب حسینی و استاد نصیریان در نمایش "اعتراف " تجربه بسیار جذابی بود، سه ماه روی صحنه بودیم و از کنار استاد بودن بسیار آموختم. پس از آن نمایش "مافیا " و " برای کلاه آهنی‌ها " را در ابتدای سال داشتم و در جشنواره تئاتر فجر نیز دوباره اجرا رفتیم که اجراهای خیلی خوبی بود. پایان سال هم نمایش "رئال مادرید 11 بارسلونا 1" را داشتم که همچنان هم روی صحنه است. شاید یک فیلم کوتاه هم در آخرین روزهای سال کار کنم که هنوز چیزی مشخص نیست اما از آنجایی که فیلمنامه خوبی داشت پذیرفتم.

 بازیگر "جاودانگی " ادامه داد: در کل سال 96 خیلی سال خوشحال کننده‌ای برایم نبود، چرا که فیلم‌هایم بلاتکلیف مانده و فیلم "بیوگرافی " را هم که امسال بر روی پرده سینماها داشتم، اکران بسیار محدودی داشت و اصلا دیده نشد. به دلیل اجحاف و عدم تبلیغ مناسب در گروه هنر و تجربه این فیلم با بی مهری مواجه شد، در حالیکه اعضای هنر و تجربه اگر بخواهند فیلمی را پررنگ کنند می‌توانند و این کار را بعضا هم انجام داده‌اند.

 زارع درباره رد پیشنهادهای سینمایی نیز اظهار کرد: ترجیح می‌دهم منتظر بمانم تا فیلم‌هایم اکران شوند و بعد کار جدیدی را آغاز کنم چرا که به عنوان یک بازیگر دوست دارم کارم روی پرده سینما دیده شود. مطمئنا اگر فیلم‌هایم در زمان خودشان دیده می‌شدند مسیر زندگی من را عوض می‌کردند اما عدم اکران هر کدام از این فیلم‌ها یک سد و مانع برای رسیدن به هدف من شدند. این کم لطفی فقط شامل تهیه کننده و کارگردان نیست و برای همه عوامل اتفاق می‌افتد و کار آنها نادیده گرفته می‌شود. هر کدام از این فیلم‌ها می‌توانستند با اکران شدنشان مسیر حرفه‌ای شخص من را تغییر دهند.

این بازیگر در ادامه درباره فعالیت‌های خود در سال 97 نیز گفت: به احتمال خیلی زیاد سال آینده یک تئاتر کارگردانی خواهم کرد و چند پیشنهاد هم در حوزه سینما دارم که شاید بخواهم کار کنم البته این هم بستگی به جذب سرمایه گذار و فیلمنامه خوبی دارد که بدستم می‌رسد.

بازیگر "اعترافات ذهن خطرناک من" در پاسخ به این سوال که نمی‌ترسد بعنوان بازیگر نقش‌های کوتاه در سینما شناخته شود، عنوان کرد: بسیار دوست دارم تجربه ایفای نقش‌های بزرگتر را هم داشته باشم، اما شرایط حاکم در سینما خوب نیست. الان کارگردان‌های معروف و صاحب نام سراغ بازیگرانی که گیشه نداشته باشند نمی‌آیند و به غیر از چند نفر که دست به تجربیات جدید می‌زنند، باقی کارگردان‌ها به توان بازیگر نگاه نمی‌کنند و بیشتر به دنبال بحث فروش و گیشه هستند. فعلا فیلم اولی‌ها هستند که به بازیگران جدید اعتماد می‌کنند که آن‌ها هم بعد از ساخت اولین فیلم عمدتا همه چیز را فراموش می‌کنند. ممکن است این مسیر برای من ادامه یابد، مسیری که چند سال است من را ترسانده است. به همین دلیل ترجیح دادم دیگر نقش کوتاه بازی نکنم، مگر اینکه خیلی نقش ویژه‌ای باشد.

 وی در خاتمه گفت: روی سخنم با کارگردان‌های سینما، تئاتر و عوامل تولید است. امیدوارم دوستان کمی به بازیگران اعتماد کنند و فقط فکر نکنند هرچه تهیه کننده می‌گوید درست است. پول درآوردن خوب است، اما کافی نیست. خیلی از بازیگران تئاتر هستند که در این فضا فرسوده می‌شوند. حیف است که از آنها و از استعدادهایشان در سینما استفاده نمی‌شود. به طور مثال رضا درمیشیان با انتخاب نوید محمدزاده از تئاتر به سینما باعث شد برای او اتفاقات خوبی رقم بخورد. پس می‌شود به بازیگران تئاتر اعتماد کرد و فقط به فکر پول درآوردن نبود. امیدوارم سال جدید سال پربرکتی برای همه باشد. سال 96 برای همه مردم ایران سال سختی بود. هم به لحاظ کاری و هم به لحاظ اتفاقات ناگواری که در آن رخ داد، اما امیدوارم که سال 97 سال شادی وسلامتی برای همه مردم ایران باشد.