سرویس سینمایی هنرآنلاین: گی‌یرمو دل تورو دوشنبه صبح در نودمین دوره جایزه اسکار برای فیلم "شکل آب" جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

دل تورو برای دریافت جایزه این بخش پل تامس اندرسن برای "رشته خیال"، گرتا گرویگ برای "لیدی برد"، کریستوفر نولان برای "دانکرک" و جردن پیل برای "برو بیرون" را به عنوان رقیب پیش روی خود داشت.

موفقیت کارگردان 53 ساله مکزیکی در بخش اسکار بهترین کارگردانی تا حد زیادی قابل پیش‌بینی بود. او تا پیش از اسکار در جوایز گلدن گلوب، انتخاب منتقدان، بفتا و انجمن کارگردانان آمریکا پیروز شده بود.

"شکل آب" یکی از فیلم‌های پیشتاز فصل جوایز سینمایی بود. این فیلم فانتزی-رمانتیک اولین بار در دنیا سپتامبر امسال در هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز روی پرده رفت و برنده جایزه شیر طلایی شد.

داستان فیلم در 1962 و در دوران جنگ سرد روی می‌دهد. یک نظافتچی و همکارش که در یک آزمایشگاه دولتی مشغول کار هستند در یک مخزن آب مخلوقی دوزیست کشف می‌کنند. نظافتچی از روی تنهایی با مخلوق دوست می‌شود و... سالی هاوکینز، مایکل شانون، ریچارد جنکینز و اکتاویا اسپنسر در "شکل آب" بازی می‌کنند.

دل تورو در 2007 برای فیلم اسپانیایی‌زبان "هزار توی پن" نامزد اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد و امسال در جوایز اسکار بجز بخش بهترین کارگردانی در دو بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و بهترین فیلم نیز نامزد بود. "ستون فقرات شیطان"، "هلبوی" و "حاشیه اقیانوس آرام" از دیگر ساخته‌های دل تورو است.