سرویس سینمایی هنرآنلاین: حسین کندری کارگردان درباره تازه‌ترین فعالیت خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: مشغول کار روی فیلمنامه‌های جدیدم هستم. هر سه فیلمنامه شرایط و داستان مختلفی دارند. نگاه من این است که فیلمی تولید شود که بتواند کمبودهای سینمای روز را تامین کند. بنابراین بسته به نیاز امروز و اینکه تولیدات سینما بیشتر در چه حوزه‌ای هستند یکی را برای تولید در سال آینده انتخاب می‌کنم. فکر می‌کنم یکسان سازی و تم‌های مشابه مخاطب را در تماشا اذیت می‌کند، به همین دلیل هم سعی می‌کنم کاری که تولید می‌کنم حداقل متفاوت باشد.

 وی درباره حواشی بوجود آمده درباره فیلم "شنل" اظهار کرد: ما جامعه بیماری داریم متاسفانه همه به دنبال این هستیم که ببینیم چه امکاناتی داریم تا دیگران را دچار آزار و اذیت قرار دهیم و خودمان را بالا بکشیم. واقعیت این است که اگر دوستان یکبار "شنل " را دیده باشند متوجه می‌شوند که علیه نژادپرستی است و شرایط جامعه افغان را نشان داده‌ایم. تلاش ما این بود که شرایط، آسیب‌ها و محدودیت‌ها را نشان دهیم و حمایت از حقوق انسانی داشته باشیم، ولی متاسفانه دوستان برای اینکه بگویند چیزی در چنته دارند با ایجاد کردن فضای منفی و پروپاگاندا شخصی اقدام به تخریب فیلم می‌کنند. این یک نوع جاه طلبی شخصی است برای دیده شدن خود و اینکه دنباله روهای آنها در فضای مجازی روی کنش آنها صحه بگذارند و صحبت‌های آنها را تایید کنند. به نظرم این کار در پی یک نظر جمعی نیست و کاملا شخصی است.

 کارگردان "اینجا کسی نمی‌میرد " در ادامه بااشاره به این که وجود فضای مجازی روی این موضوع بسیار تاثیرگذار بوده است، ادامه داد: مشکل کمبود سواد و فرهنگ است. با یک گشت ساده در فضای مجازی و صفحات اینستاگرام می‌بینید که نصف بیشتر جماعت کارگردان، هنرمند، عکاس و نویسنده هستند. فضای مجازی این روزها محلی برای دروغ، اغراق و پرزنت کردن کاذب افراد شده است. در جشنواره فیلم فجر امسال متوجه شدم چقدر منتقد داریم که بدون این که قواعد کلاسیک نقد و سواد فیلم دیدن داشته باشند و فقط به صرف دانستن چند اصطلاح به خودشان اجازه می‌دهند هر چیزی بنویسند. فضای مجازی امکان دروغ‌گویی بدون ارائه سند و مدرک را به همه داده است. این فضا بسیار تاثیرگذار است و باعث اعتماد به نفس کاذب می‌شود که این از هم گسیختگی فرهنگی را بوجود آورده است.

کندری در خاتمه بیان کرد: یک جمله به دوستان افغان می‌گویم که ای کاش بروند فیلم را ببینند و با انصاف و وجدان بگویند که آیا من دغدغه طرح مشکلات آنها را داشته‌ام یا اینکه قصد داشتم آنها را توهین و تحقیر کنم! از آنها می‌خواهم فیلم را ندیده قضاوت نکنند و خودشان را نادیده نگیرند. تمام گروه سازند فیلم "شنل " فقط خواستند طرح مشکلات قشر افغان را داشته باشند و بس.