سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم سینمایی "تصویرم در آیینه نیست" به کارگردانی محمدرضا خاکی این روزها در مراحل فنی به سر می‌برد. این فیلم با مضمونی اجتماعی روایت‌گر داستان زندگی زوجی است که به صورت شبانه‌روزی مشغول کار هستند و تنها شب‌ها یکدیگر را می‌بینند. آنها طی اتفاقی مجبور می‌شوند سه روز کامل از خانه خارج نشوند و همین امر باعث به وجود آمدن اتفاقاتی میان این دو می‌شود…. در "تصویرم در آیینه نیست " که قرار است در اکران دوم نوروزی قرار گیرد، لادن مستوفی، مهدی احمدی، افسانه چهره‌آزاد، غلامرضا رمضانی‌فر، ماه‌چهره خلیلی، شاهرخ فروتنیان، ندا قاسمی، علی انصاریان و رامتین محمدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

خاکی در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت این فیلم بیان کرد: فیلم سینمایی "تصویرم در آیینه نیست" این روزها در مرحله موسیقی و صداگذاری قرار دارد و قرار است سالار عقیلی، خواننده تیتراژ پایانی فیلم باشد که موسیقی آن را فردین خلعتبری کار کرده است.

تصویرم در آیینه نیست

وی افزود: فیلم برای حضور در چند فستیوال الف جهانی از جمله کن، ونیز، لوکارنو، برلین و چند جشنواره جهانی دیگر در حال ترجمه است. به نظرم "تصویرم در آیینه نیست"؛ فیلمی است که نمونه آن را در سینمای ایران نداشتیم به این دلیل که به هیچ سبکی از کار سایر دوستان نزدیک نیست و کاملا مستقل کار شده است. این روزها موجی در سینما راه افتاده است مثل ساخت فیلم‌های تلخ اجتماعی یا لاکچری، اما این فیلم کاملا ساختمان این روزهای ایران را به تصویر کشیده و قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف در آن به نمایش گذاشته شده‌اند.

کارگردان "بوی گندم" درباره موضوع اصلی داستان فیلم گفت: در واقع حرف اصلی فیلم درباره این است که به راحتی درباره افراد قضاوت نکنیم.

تصویرم در آیینه نیست

خاکی درباره متن فیلمنامه و تفاوتی که نسبت به آثار قبلی‌اش دارد نیز بیان کرد: فیلمنامه را مهرنوش عبدی‌پور نوشته است. او نویسنده‌ای است که قبل از اینکه فیلمنامه‌نویس باشد، ترانه‌سرا و شاعر خوبی است و می‌توانم بگویم بهترین دیالوگ‌نویس سینمای ایران است و دیالوگ‌هایش شاعرانه است، اما برای این فیلم ما تصمیم گرفتیم شاعرانگی را کنار گذاشته و برای ارتباط بهتر با مخاطب دیالوگ‌ها را کاملا عامیانه و از دل جامعه برداریم و کار کنیم.

وی همچنین درباره انتخاب بازیگران فیلم نیز اظهار کرد: برایم مهم بود که وقتی به ترکیب بازیگران رسیدم بگویم چه ترکیب خوبی است. تغییرات زیادی در انتخاب بازیگران داشتیم و از یک جایی به بعد انتخاب‌های‌مان کاملا تغییر کرد. ما برای این فیلم با بازیگران چهره بسیار زیادی صحبت کردیم و حتی تا پای امضای قرارداد هم رفتیم، اما به نتیجه نهایی نرسیدیم تا اینکه در نهایت لادن مستوفی پس از خواندن فیلمنامه و دورخوانی‌هایی که داشتیم خیلی خوب فضای آن  را درک کرد و بهترین اتفاق را برای فیلم رقم زد. او  بازی کاملا متفاوتی در این فیلم ارائه کرد که اگر فیلم به جشنواره فیلم فجر امسال می‌رسید، قطعا یکی از کاندیداها بود. درباره سایر دوستان نیز به همین شکل پیش رفتیم، از میان انتخاب‌هایی که داشتیم به این تیم بازیگری رسیدیم و بسیار هم از این اتفاق راضی هستم، چرا که تمامی بازیگران به خوبی نقش‌ها را درک کرده و به ایفای آن پرداخته‌اند.

تصویرم در آیینه نیست

خاکی در ادامه به فیلم جدید خود اشاره کرد و گفت: فیلم جدیدم یک کمدی موقعیت است و قرار است مفرح و گیشه‌ای باشد اما آبرومند نه سخیف. "هیچکس حواسش نیست" عنوان این فیلم است و در زمان حال و گذشته سه دوره زمانی را در بر می‌گیرد. به نظرم زمان آن رسیده که پس از چند فیلم هنری و معناگرا یک تنفس داشته باشم و به سراغ ساخت فیلم کمدی بروم. داستان فیلم هم درباره معافیت سربازی و روش‌هایی است که جوانان برای معافیت بکار می‌گیرند که خیلی از این روش‌ها نیز فانتزی است.