به گزارش هنرآنلاین، محمد مهدی حیدریان معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور در جلسه امروز شورای معاونان و مدیران عامل موسسات تابعه سازمان ضمن تقدیر از تلاش‌های جلیل اکبری صحت، حکم مسعود نجفی را ابلاغ کرد. 

در این حکم ضمن اشاره به سوابق و تجارب مسعود نجفی در حوزه سینما و رسانه؛ تولید و انتشار رسمی و پیوسته اخبار، اطلاع رسانی سیستمی دقیق و پیوسته، تعامل و ارتباط خوب با رسانه‌ها و منتقدان سینمایی، ارتقای حس اعتماد و همدلی با اصحاب رسانه، ایجاد ارتباط عاطفی و موثر با اهالی سینما و ایجاد آرامش، امید و همدلی در جامعه پرافتخار سینمایی کشور به عنوان اولویت‌های رسانه‌ای سازمان امور سینمایی تاکید شده است.

مسعود نجفی که در دو دوره اخیر جشنواره فیلم فجر مدیریت روابط عمومی این رویداد را عهده دار بوده متولد ۱۳۵۸ در تهران، دانش آموخته طراحی صنعتی و مدیریت برنامه‌ریزی فرهنگی است.

وی که از ابتدای دهه هشتاد به عنوان خبرنگار فعالیت رسانه ای اش را در ایسنا آغاز کرده، عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی بوده و در حال حاضر ریاست شورای مرکزی کانون طراحان و مدیران تبلیغات سینمای ایران را عهده‌دار است.

دو دوره دبیری جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی، مدیریت پردیس سینمایی تماشا، سردبیری ماهنامه صداپیشه، داوری در جشن سینمای ایران طی سه دوره، حضور در شورای مدیران جشنواره‌ فیلم فجر در چهار دوره و سردبیری بیش از ۵۰ کاتالوگ جشنواره‌های سینمایی از جمله فعالیت‌های نجفی در سال‌های اخیر بوده است.

از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به ساخت مستندهایی چون "قیصر ۴۰ سال بعد"، "مرد آواها"، "حاج کاظم" و "سه روایت از زندان" و تالیف کتاب‌های "مرور ۳۰ دوره جشنواره فیلم فجر"، "تاریخچه جشنواره فیلم کوتاه تهران" و "سی سال سینمای دفاع مقدس" اشاره کرد.