به گزارش هنرآنلاین، فیلم "گاو" با حضور محمدعلی معلم‌ دامغانی، رئیس فرهنگستان هنر، داریوش مهرجویی نویسنده و کارگردان و مجتبی گلستانی، پژوهشگر فلسفه، منتقد ادبی و مترجم به نمایش درآمده و نقد و بررسی می‌شود.

فیلم "گاو" از فیلم‌های موج نوی سینمای ایران به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال 1348 است که بر اساس داستان عزاداران بَیَل اثر غلامحسین ساعدی ساخته شده‌است.

علی نصیریان، عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی و پرویز فنی‌زاده بازیگران اصلی فیلم هستند.

"گاو" جز اولین فیلم‌های ایرانی بود که در غرب و اروپا مورد توجه و تحسین قرار گرفت. این فیلم توانست جایزۀ فیپرشی جشنواره فیلم ونیز ۱۹۷۱ را به دست آورد. این فیلم در جشنواره‌های کن، برلین، مسکو، لندن، لس‌آنجلس و دیگر جشنواره‌ها نیز به نمایش درآمده‌است. در سال‌های بعد نیز گاو با نسخۀ ترمیم‌شده در جشنوارۀ ایل چینما ریترواتو ایتالیا، موزۀ فیلم اتریش و سینما رُفله فرانسه به نمایش گذاشته شد. در رأی‌گیری منتقدان سینمای ایران در سال‌های ۱۳۵۱ و ۱۳۶۷ و ۱۳۷۸ گاو، به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران برگزیده شد.

نمایش و نقد و بررسی فیلم "گاو" روز چهارشنبه، 9 اسفند 1396، در تالار ایران فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1552 برگزار می‌شود.حضور در این برنامه برای تمامی علاقه‌مندان آزاد است.