سرویس سینمایی هنرآنلاین: پوریا رحیمی سام این روزها فیلم سینمایی "اسرافیل" را بر پرده سینماها دارد و منتظر اکران فیلم سینمایی"کوپال" است که در گروه هنر و تجربه به روی پرده سینماها می‌رود. او همچنین با دو فیلم "جاده قدیم" به کارگردانی منیژه حکمت و "چهارراه استانبول" ساخته مصطفی کیایی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

رحیمی سام در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود بیان کرد: حدود شش ماه است که مشغول بازی در یک سریال هستم و تا پنج ماه آینده نیز درگیر این سریال 45 قسمتی خواهم بود. این اثر سریالی است اجتماعی. هم نقش و هم سریال را بسیار دوست دارم، اما فعلا درباره آن اجازه ندارم اطلاعاتی بدهم.

بازیگر "اسرافیل" درباره نقش خود در این سریال که به نظر می‌رسد "نجوا" به تهیه کنندگی سعید شهسواری باشد، گفت: فکر می‌کنم بهترین نقشی است که طی این سال‌ها در تصویر به من پیشنهاد شده است. بیشتر بازیگران آن تئاتری هستند و این در تلویزیون اتفاق عجیبی است، چرا که عمدتا مدیران تلویزیون بر این تاکید دارند که از بازیگران سرشناس در آثار تلویزیونی بهره گرفته شود. سعید شاهسواری در مقام تهیه کننده در طی سال‌های اخیر با آثاری که تولید کرده نسلی از بازیگران جدید را با آثارش به فضای بازیگری معرفی کرده است. من در این سریال نقش پیچیده‌ای دارم که پس از پنج ماه کار سخت کماکان علاقه‌مند آن هستم و امیدوارم که کار خوب و آبرومندی باشد و مخاطب آن را دوست داشته باشد.

وی در ادامه درباره سایر فعالیت‌ها و پیشنهادهایی که دارد نیز اظهار کرد: در جشنواره فیلم فجر امسال آثاری را دیدم که بخشی از آن‌ها به من پیشنهاد شده بود و به دلیل حضور در این سریال به جز دو فیلمی که در آنها بازی کردم، باقی را رد کردم و تمرکزم روی نقشم در این سریال بود. اما  دوست دارم پس از رهایی از این نقش به تئاتر باز گردم. 

رحیمی سام درباره تفاوت کار در سینما، تلویزیون و تئاتر عنوان کرد: در سال‌های قبل این سوال حساسیت برانگیز بود، در صورتی که من خودم شخصا به این خط کشی‌ها قائل نیستم. به نظرم بازیگری همان است و تنها براساس مدیوم، کار تفاوت می‌کند. بچه‌های تئاتر با قاطعیت  ثابت کردند که الگوی متفاوتی برای این مدیوم‌ها وجود ندارد و تنها تفاوتش در این است که در تئاتر یاد گرفتیم که بیشتر تمرین کنیم و مسئولیت پذیر باشیم و تحلیل و ممارست را اگر یاد گرفتیم در سینما و تلویزیون به کار گیریم.

وی ادامه داد: مزیت دیگر کار در تئاتر، گروهی کار کردن و پاس دادن نقش به یکدیگر است که این را بچه‌ها خیلی خوب می‌فهمند و در سریال خیلی خوب رعایت شد. امیدوارم برای بازیگران تئاتر اتفاق خوبی بیفتد و اگر قرار است مجرایی برای حضور در سینما و تلویزیون باشد به درستی و با آموختن و تمرین کردن باشد و به درستی از آموخته‌ها  در این راستا استفاده شود.

بازیگر "احتمال باران اسیدی" درباره دورخوانی‌هایی که از تئاتر به تلویزیون و سینما راه پیدا کرده است و همکاری با بازیگران گفت: در تاریخ تلویزیون خیلی بعید بود، اما  ما برای این سریال زمانی حدود یکسال تمرین و دورخوانی داشتیم. خواسته ما این بود که حتما با تمرکز و دورخوانی کار کنیم تا بیشتر بفهمیم. نباید فراموش کرد که همیشه فشار صنعت و اقتصاد وجود دارد و مدیران و دست اندرکاران انتظار دارند کیفیت در صرف کوتاه‌ترین زمان به دست آید که این امر غیرممکن است. هرچه زمان بیشتری خرج شود کیفیت بهتر خواهد بود. امیدوارم که کفه ترازو به این سمت بچرخد. البته در این کار هم کارگردان و هم تهیه کننده روی قصه تاکید بسیار زیادی داشتند و علاوه بر این پافشاری روی انتخاب بازیگران هم بود، چرا که تلویزیون همواره میل دارد از بازیگران شناخته شده در سریال‌ها استفاده شود ولی سازندگان سریال بسیار روی انتخاب‌هایشان تاکید داشتند. در اوایل مدیران سازمان نگران این انتخاب بودند ولی بعد با دیدن راش‌های اولیه دلشان قرص شد و از کار راضی بودند، طبق اذعان برخی از مدیرانی که کار را دیدند و ما با آن‌ها صحبت کردیم، این سریال را یکی از موفق‌ترین سریال‌ها در سال 97 می‌دانند.

وی همچنین درباره سایر فعالیت‌هایش بیان کرد: علاوه بر این از 20 تا 22 اسفند ماه نیز کنسرت- تئاتر" ده سال تنهایی" را به همراه اشکان خطیبی در تالار وحدت برای بار دیگر به صحنه خواهیم برد. به دلیل استقبال خیلی خوبی که صورت گرفت احساس کردیم هنوز بسیاری از مخاطبانمان موفق به دیدن آن نشده‌اند و از این رو تصمیم گرفتیم که تکرارش کنیم اما بیشتر از این سالن به ما اجازه نداد و به همین سه اجرا بسنده کردیم.