سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم مکزیکی "موزه" (Museum) به کارگردانی آلونسو روئیس‌پالاسیوس روز پنجشنبه در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره برلین روی پرده رفت.

گائل گارسیا برنال، لئوناردو اورتیزگریس و آلفردو کاسترو در این فیلم بازی می‌کنند. داستان فیلم در 1985 روی می‌دهد و درباره گروهی خلافکار است که سیستم امنیتی موزه ملی مردم‌شناسی مکزیکو سیتی را بی‌اثر می‌کنند و 140 قطعه تاریخی را به سرقت می‌برند.

"به من دست نزن" (Touch Me Not) اولین فیلم بلند آدینا پینتیلی فیلمساز رومانیایی به عنوان یکی دیگر از رقبای جایزه خرس طلایی و جوایز خرس نقره‌ای این دوره جشنواره برلین روز گذشته در برلیناله نمایش داده شد.

این فیلم مکاشفه‌ای درباره رابطه نزدیک است و در مرز بین واقعیت و خیال سفر احساسی سه شخصیت را دنبال می‌کند. لورا بنسن، توماس لمارکیز، کریستیان بایرلین در "به من دست نزن" بازی می‌کنند که تولید مشترک رومانی، آلمان، جمهوری چک، بلغارستان و فرانسه است.

مستند "الدورادو"(Eldorado) به کارگردانی مارکوس ایمهوف فیلمساز سوئیسی در بخش خارج از مسابقه روی پرده رفت. این مستند نگاهی به بحران پناهندگی در سراسر دنیا دارد.

روز گذشته همچنین فیلم بریتانیایی "یاردی" (Yardie) به کارگردانی ایدریس البا بازیگر بریتانیایی در بخش پانوراما نمایش داده شد. اولین تجربه کارگردانی البا از روی رمان "یاردی" نوشته ویکتور هدلی که در 1992 منتشر شد، ساخته شده است.

"هندی و هرمز" به کارگردانی عباس امینی از ایران نیز در بخش نسل 14plus (ویژه فیلم‌هایی که برای نوجوانان بالای 14 هستند) به نمایش درآمد. عباس امینی قبلاً با اولین ساخته‌اش "والدراما" در بخش نسل شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین حضور داشت. "هندی و هرمز" تازه‌ترین ساخته او محصول مشترک ایران و جمهوری چک است و با بازیگران بومی ساخته شده است.

این فیلم روایتگر داستان هندی و هرمز، دو نوجوانی است که طبق سنت مردم جزیره با هم ازدواج می‌کنند. آن‌ها درکی از یکدیگر ندارند، اما دنیای ناشناخته و جذاب ارتباط با همدیگر، آن‌ها را به همبازی‌هایی صمیمی تبدیل می‌کند؛ اما این بازی که نامش زندگی است هر لحظه برای آنها خطرناک‌تر می‌شود... حامد علیپور، زهره اسلامی و محمد بانوج در "هندی و هرمز" بازی می‌کنند.

"هندی و هرمز" به همراه "دِرِساژ" اولین ساخته بلند سینمایی پویا بادکوبه دیگر نماینده ایران در بخش نسل، شانس دریافت جایزه خرس بلورین بهترین فیلم بلند و جایزه بزرگ بهترین فیلم بلند را دارند.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین 15 تا 25 فوریه (26 بهمن تا 6 اسفند) برگزار می‌شود.