سرویس سینمایی هنرآنلاین: ششمین روز جشنواره فیلم برلین 2018 با نمایش دو فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل همراه بود.

کمدی درام "نگران نباش، او پیاده خیلی دور نمی‌شود" (Don't Worry, He Won't Get Far on Foot) به کارگردانی گاس ون سنت فیلمساز آمریکایی، روز سه‌شنبه به عنوان یکی از 19 رقیب جایزه خرس طلایی و جوایز خرس نقره‌ای این دوره جشنواره نمایش داده شد.

"نگران نباش، او پیاده خیلی دور نمی‌شود" از روی کتابی به همین نام نوشته جان کالاهان ساخته شده است و واکین فینیکس، جونا هیل، رونی مارا، جک بلک، اودو کی‌یر در آن بازی می‌کنند.

داستان درباره مردی به نام جان کالاهان (با بازی فینیکس) اهل پورتلند در ایالت اورگن است که بعد یک حادثه رانندگی هولناک که او را تا آستانه مرگ پیش می‌برد، تصمیم می‌گیرد الکل را ترک کند. او به تشویق دوست دخترش و یک حامی مالیِ دارای جذبه جادویی، قدرت شفابخش هنر را کشف می‌کند و با دستان آسیب‌دیده خود کاریکاتورهایی بامزه و اغلب جنجالی می‌کشد که زندگی‌اش را از این رو به آن رو می‌کند.

ون سنت پیش از این سه بار دیگر با فیلم‌های "ویل هانتینگ خوب" (1998)، "پیدا کردن فورستر" (2001) و "سرزمین موعود" (2012) در بخش مسابقه بین‌الملل برلیناله حضور داشته است.

فیلم سیاه و سفید "فصل شیطان" (Season of the Devil) به کارگردانی لاو دیاز کارگردان فیلیپینی نیز روز گذشته در بخش مسابقه بین‌الملل نمایش داده شد. پیولو پاسکوال، شاینا ماگادایو و پینکی آمادور در این فیلم بازی می‌کنند که یک راک-اپرا است و داستان آن در دوران حکومت نظامی در فیلیپین روی می‌دهد. "فصل شیطان" در کنار "خوک" به کارگردانی مانی حقیقی از ایران یکی از دو فیلم آسیایی بخش مسابقه بین‌الملل شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین است.  

دیاز در 2016 برای فیلم هشت ساعته "لالایی برای راز غم‌انگیز" در جشنواره برلین برنده جایزه خرس نقره‌ای آلفرد بائر شد. او همچنین در 2016 با فیلم "زنی که رفت" جایزه شیر طلای بهترین فیلم هفتاد و سومین دوره جشنواره فیلم ونیز را از آن خود کرد. "از آنچه پیش از این بوده" دیگر ساخته دیاز در 2014 برنده جایزه یوزپلنگ طلایی جشنواره لوکارنو شد.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین 15 تا 25 فوریه (26 بهمن تا 6 اسفند) برگزار می‌شود.

علی افتخاری