سرویس سینمایی هنرآنلاین: "من، تونیا"، "شکل آب" و "واندر وومن" جوایز اصلی بیستمین دوره جوایز سالانه انجمن طراحان لباس (CDG) را به خود اختصاص دادند که برندگان آن در دو بخش فیلم و تلویزیون، چهارشنبه صبح به وقت ایران در مراسمی در هتل بورلی هیلتن معرفی شدند.

به گزارش ورایتی، جنیفر جانسن برای کار خود در "من، تونیا" در بخش فیلم‌های سینمایی، جایزه بهترین طراحی لباس یک فیلم معاصر را گرفت. طراحان لباس فیلم‌های "بیرو بیرون" (نیدین هدرز)، "کینگزمن: حلقه طلایی" (آریان فیلیپس)، "لیدی برد" (ایپریل نیپیر) و "سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری" (ملیسا توث) در این بخش نامزد بودند.

لوییس سکیرا برای "شکل آب" جایزه بهترین طراحی لباس یک فیلم تاریخی را برد. او در این بخش با طراحان لباس فیلم‌های "دانکرک" (جفری کورلند)، "قتل در قطار سریع‌السیر شرق" (الکساندرا برن)، "رشته خیال" (مارک بریجز) و "بزرگ‌ترین شومن" (آلن میروینیک) رقابت کرد.

لیندی همینگ نیز برای "واندر وومن" در بخش بهترین طراحی لباس یک فیلم علمی تخیلی/فانتری پیروز شد. فیلم‌های "دیو و دلبر" (ژاکلین دوران)، "بلید رانر 2049" (رنی ایپریل)، "جنگ‌های ستاره‌ای: آخرین جدای" (مایکل کاپلان) و "ثور: راگنوراک" (مه‌یز سی. روبئو) در این بخش نامزد بودند.

در میان سه برنده بخش فیلم‌های سینمایی تنها لوییس سکیرا برای "شکل آب" نامزد اسکار بهترین طراحی لباس شده است و در این بخش، طراحان لباس فیلم‌های "دیو و دلبر" (ژاکلین دوران)، "سیاه‌ترین ساعت" (ژاکلین دوران)، "رشته خیال" (مارک بریجز) و "ویکتوریا و عبدل" (کونسولاتا بویل) را به عنوان رقیب پیش روی خود دارد.

سال گذشته اسکار بهترین طراحی لباس به "جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها" رسید، در حالی که این فیلم در جوایز CDG برنده نشد. پیش از آن برای 10 سال یکی از برندگان سه بخش جوایز انجمن طراحان لباس، جایزه اسکار بهترین طراحی لباس را هم دریافت کرد.

Guillermo del Toro

گی‌یرمو دل تورو جایزه "همکار برجسته" انجمن طراحان لباس را دریافت کرد

در بخش تلویزیون، جوایز سالانه انجمن طراحان لباس، طراحان لباس سریال‌های "سرگذشت ندیمه"، "تاج" و "بازی تاج و تخت"، به ترتیب در بخش‌های بهترین طراحی لباس یک سریال معاصر، بهترین طراحی لباس یک سریال تاریخی و بهترین طراحی لباس یک سریال علمی تخیلی/فانتری جایزه دریافت کردند.

گی‌یرمو دل تورو کارگردان فیلم "شکل آب" و کری واشنگتن بازیگر در مراسم سالانه CDG تقدیر شدند. دل تورو جایزه "همکار برجسته" انجمن طراحان لباس را دریافت کرد و واشنگتن با جایزه "LACOSTE Spotlight" مورد تقدیر قرار گرفت.

جایزه یک عمر دستاورد به جوانا جانستن طراح لباس نامزد اسکار رسید. جایزه جانستن را کاتلین کندی و سالی فیلد بازیگر برنده دو جایزه اسکار اعطاء کردند. فیلد در فیلم‌های "لینکلن" و "فارست گامپ" با جانستن همکاری کرده است.

جایزه "خدمت برجسته" به مگی اشپاک اعطاء شد. همچنین نام جان مولو طراح لباس برنده اسکار سری اول فیلم‌های "جنگ‌های ستاره‌ای" و "گاندی" در تالار مشاهیر انجمن طراحان لباس ثبت شد.

تعداد زیادی از برنده‌ها و نامزدها در حمایت از جنبش "وقت تمام است" (Time’s Up) لباس سیاه پوشیده بودند.