به گزارشهنرآنلاین، کتابخانه ویدیویی (Video Library) یکی از خدمات مهمی است که جشنواره‌های معتبر فیلم در جهان به مهمانان خاص از جمله پخش کنندگان بین‌المللی، خریداران، مدیران جشنواره‌ها و مهمانان بازار فیلم ارایه می‌دهند و از همین رو جشنواره جهانی فیلم فجر نیز پس از کسب موفقیت در ارایه این بخش در سال گذشته و ثبت حدود ۶۰۰ عنوان و انتخاب و امکان نمایش حدود ۴۰۰ فیلم، در دوره سی و ششم کتابخانه ویدیویی خود را تکمیل کرده و گسترش داده است.

کتابخانه ویدیویی در برگیرنده آرشیوی از مجموعه فیلم‌های ایرانی تولید شده در سال‌های ۹۷-۱۳۹۲ در بخش‌های آثار کوتاه و بلند داستانی، تجربی، پویانمایی و مستند و همچنین فیلم‌های بلند سینمایی است که در محل برگزاری جشنواره از طریق سرور داخلی با امنیت بالا و رعایت حقوق مؤلفان صرفا جهت بازبینی در قالب رسانه جاری (Stream) در اختیار پخش‌کنندگان، فیلمسازان و مهمانان بین‌المللی قرار خواهد گرفت.

جشنواره جهانی فیلم فجر پس از دیده شدن اثر هر فیلمساز توسط هر شخص، امکان ایجاد تماس با کارگردان را برای بیننده فیلم مهیا خواهد کرد و در عین حال در همان روز اطلاعات تماشاگر فیلم را به کارگردان ارایه خواهد کرد تا در صورت تمایل وی امکان تماس و تبادل نظر را فراهم کند.

برای ملاقات‌های احتمالی، امکاناتی نظیر مکان مناسب جلسه و مترجم از طرف جشنواره در اختیار قرار خواهد گرفت.

همه فیلم‌های ایرانی راه‌یافته به بخش مسابقه بین‌المللی سی‌وششمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم‌های ایرانی که توسط تهیه‌کنندگان ایرانی یا شرکت‌های پخش بین‌المللی فیلم در بازار ثبت شده باشند، فیلم‌های ایرانی بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر (ملی و جهانی)، جشنواره بین‌المللی سینما‌حقیقت، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و جشن خانه سینما که در سال‌های ۹۶-۱۳۹۲ در جشنواره‌های اشاره‌شده به نمایش درآمده‌اند، فیلم‌های پرمخاطب عرضه‌شده در گروه نمایش هنروتجربه طی سال‌های ۹۷-۱۳۹۲ امکان اضافه شدن به کتابخانه ویدیویی جشنواره جهانی فیلم فجر را دارند.

شرط زمانی فیلم های سینمایی بلند بیش از ۷۰ دقیقه،  مستند کوتاه تا سقف ۳۰ دقیقه، مستند نیمه بلند از۳۰ تا سقف ۶۰ دقیقه، مستند بلند بیش از۶۰ دقیقه و فیلم‌های کوتاه داستانی، انیمیشن و تجربی تا سقف۳۰ دقیقه است.

تمامی فیلم‌ها نیز باید زیرنویس انگلیسی داشته باشند.

علاقه مندان برای ثبت فیلم و آگاهی از دیگر شرایط ثبت فیلم می‌توانند به سایت جشنواره به آدرس www.fajriff.com بخش کتابخانه ویدیویی مراجعه کنند.

آخرین مهلت ثبت نام فیلم برای حضور در کتابخانه ویدیویی ۱۰ اسفند ۹۶ خواهد بود و نشانی ارسال آثار تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به توانیر، نبش کوچه احتشام، شماره ۲۴۵۴، کد پستی ۱۴۳۴۸۴۳۶ است.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.