سرویس سینمایی هنرآنلاین: هدی زین‌العابدین در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با دو فیلم "جاده قدیم " به کارگردانی منیژه حکمت و " عرق سرد" سهیل بیرقی حضور یافت که به خاطر بازی در"عرق سرد" نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. از این بازیگر این روزها فیلم"اسرافیل" به کارگردانی آیدا پناهنده بر پرده سینماهاست.

زین العابدین در گفت‌گو با خبرنگار هنرآنلاین درباره حضور در فیلم "عرق سرد" گفت: به نظرم اولین بار است یک فیلمنامه به آسیب‌شناسی زندگی شخصی بانوان ورزشکار ما پرداخته است. خیلی خوشحالم که توانستم در این فیلم حضور داشته باشم و شاید بخشی از صدای بانوان ورزشکاری را که در حقشان اجحاف یا کم لطفی شده است، به گوش جامعه برسانم.

وی ادامه داد: نقشم در فیلم "عرق سرد" خیلی با من فاصله داشت، اما آقای بیرقی خیلی خوب بازیگر را هدایت می‌کند و دست بازیگر را باز می‌گذارد تا بازیگر به نقش نزدیک شده و نقش را از آن خود کند. سعی کردیم فاصله‌ای که بین من و نقشم هست خوب از آب درآید، اما شخصیت فیلم با من خیلی تفاوت دارد.

بازیگر "پایان خدمت" در ادامه با اشاره به این‌که شخصیت سارا در فیلم "اسرافیل" چندلایه است، گفت: سارا در "اسرافیل" شخصیتی با لایه‌های متعدد روحی و روانی است که با شیب ملایم فیلمنامه و ساختار کارگردان ابعاد مختلف شخصیت و پیچیدگی‌های آن رو نمایی می‌شود. سارا مثل میلیون‌ها نفر از دختران این دیار است. پُر از آرزوهاى محال و یأس‌هایى که از شرایط پیرامون و اجتماعى نشأت مى‌گیرد.

زین العابدین در پاسخ به این سوال که چقدر حضور در نقش مکمل یا نقش اول برایش حائز اهمیت است، عنوان کرد: اصولا بازیگر برای انتخاب نقش اول یا مکمل نمی‌تواند کاری کند و انتخاب می‌شود، اما ترجیح من این است نقشی که در قصه تاثیرگذار است را انتخاب کنم. این به نقش یک یا مکمل هم ربطی ندارد گاهی نقش یک فیلم کاری در قصه نمی‌کند و کاراکتری ندارد و هیچ اتفاقی را رقم نمی‌زند، اما در نقش مکمل اتفاق کاملا متفاوت است. قطعا هرکسی دوست دارد نقش یک بازی کند، اما برای من قشنگ‌تر این است که نقشی که بازی می‌کنم تاثیرگذار باشد و این ربطی به مکمل یا یک بودن آن ندارد.

وی در خاتمه درباره نحوه داوری در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نیز گفت: قطعا از این که جزو کاندیدها بودم حس خوشایندی دارم و خوشحالم که داوران بازی من را دیدند و به آن اهمیت دادند، اما در مورد خود جشنواره و داوری، به نظرم این مبحث خیلی سلیقه‌ای است و من نمی‌توانم ارزیابی داشته باشم. هر کسی با دیدگاه متفاوتی به این موضوع نگاه می‌کند، اما به نظرم داوران سعی کردند منصفانه نگاه کنند و این دلیل بر کاندید شدن خودم نیست. داوری در جشنواره فیلم خیلی سلیقه‌ای است و هر کسی بر مبنای نظر خود رای می‌دهد.